امور زیربناییراه و ساختمان

قراردادهای جدید برای خرید ریل ملی منعقد می‌شود/ بررسی تغییر قیمت بلیت قطار در کارگروه تخصصی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقتصاد حمل و نقل باید با اقتصاد خانوار تنظیم شود گفت: تغییر قیمت بلیت قطار در کارگروه تخصصی راه‌آهن در حال بررسی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت گسترش سهم ریل در حمل و نقل کشور اظهار داشت: اتصال خطوط ریلی تاکنون به سه استان کشور در سه سال گذشته محقق شده است و به زودی استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی از مسیر جدید به شبکه ریلی متصل می شوند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت حمل بار از طریق مسیر ریلی را تا صد میلیون تن در سال افزایش دهیم اظهار داشت: باید اتصال ریل به صنایع بزرگ را در دستور کار قرار دهیم و چشمه‌های بار را به شبکه راه‌آهن وصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای گفت: باید ظرفیت ساخت داخل در بخش لوکوموتیو و واگن را افزایش دهیم و در راستای تحقق این هدف تسهیلاتی را از محل منابع موجود و تعریف شده در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهیم داد.

وی همچنین درباره احتمال افزایش قیمت بلیت قطار اظهار داشت: اقتصاد حمل و نقل باید با اقتصاد خانوار تنظیم شود و امروز عدم انطباق هزینه و درآمد شرکت‌های ریلی محرز است اما درباره تغییر قیمت بلیت قطار کارگروهی تشکیل شده و در حال بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر خرید ریل ملی اظهار داشت: ریل هم مانند واگن و لوکوموتیو در داخل تولید شود. پیش از این شرکت راه‌آهن قراردادی را با ذوب آهن برای خرید ریل ملی داشت و قرار است قرادادهای جدید هم منعقد شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا