بورسبورس اوراق

بازار ورق گرم متعادل شد/ پاسخ نیاز بازار از سوی فولاد مبارکه

معاملات انواع محصولات فولادی امروز در بورس کالای ایران در شرایطی دنبال شد که فولاد مبارکه اصفهان با کاهش نرخ پایه محصول ورق گرم B تولیدی خود، نیاز مصرف کنندگان را پاسخ داد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اصغر بهرامی، مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید با بیان مطلب بالا گفت: طی هفته های گذشته شاهد کاهش قیمت مواد اولیه تولید در بخش فولاد کشور بودیم که در همین راستا مصرف کنندگان بازار نیز در انتظار کاهش قیمت های پایه محصول ورق گرم شرکت فولاد مبارکه بودند، که امروز این اتفاق رقم خورد و نرخ پایه ورق گرم ۱۰ درصد در تالار بورس کالا کاهش یافت.

او در ادامه اظهار کرد: این کاهش قیمت متناسب با نیاز بازار و همسو با کاهش نرخ شمش فولاد که در تولید میلگرد و تیرآهن و همچنان تختال که در تولید ورق کاربرد دارد انجام شد. براین اساس نرخ پایه ۴۴هزار و ۴۲۰ ریال ورق گرم به ازای هر کیلوگرم با کاهش ۱۰ درصدی به ۳۹ هزار و ۹۷۸ ریال کاهش یافت.

بهرامی افزود: عرضه امروز ورق گرم B فولاد مبارکه ۸۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که ۳۹هزار و ۸۳۰ تن در تالار اصلی معامله شد و ۴۹هزار و ۸۳۰ تن نیز مازاد عرضه باقی ماند و وارد سیستم معاملات مچینگ شد.

این کارشناس بازارهای کالایی در پایان عنوان کرد: اقدام امروز فولاد مبارکه اصفهان در راستای نیاز به مصرف کنندگان بازار، اقدامی مناسب بود که به طور حتم بازار فولاد را به سمت تعادل هر چه بیشتر قیمت ها سوق می دهد.

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا