ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارزهای دیجیتال پیش از فراگیر شدن باید بالغ شوند

سرعت و نحوه رشد و تکامل فناوری‌های مرتبط با رمزارزها، با انتظاراتی که از آن‌ها داریم هم‌خوانی ندارد و ابتدا باید پیشرفت‌های لازم محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ازار نابسامان رمزارزها امسال با ۸۰ درصد کاهش قیمت نسبت به نقاط اوج سال گذشته، وضعیت بسیار بدی را تجربه کرد. در این میان اما برخی رمزارزها شرایط مساعد و خوبی داشته‌اند که ریپل (XRP) یکی از آن‌ها است. این درحالی است که به عقیده مدیر فنی شرکت بنیانگذار ریپل، هنوز این رمزارز فضای زیادی برای تکامل و توسعه دارد.

فناوری مقدم بر استقرار و پذیرش
ریپل یکی از فعال‌ترین رمزارزها حتی در جریان ریزش‌های اخیر بازار بوده است و اکنون نیز علاوه‌بر گسترش شبکه بانک‌ها و موسسات مالی طرف قرارداد خود، درحال توسعه‌ی خدمات جدید مبتنی بر رمزارز است. ارزش قیمتی این رمزارز به‌نسبت اوج تاریخی خود که ۳۵۰ دلار بود، حدود ۹۰ درصد کاهش داشته؛ اما اکنون با پشت‌سرگذاشتن اتریوم به دومین رمزارز بزرگ دنیا تبدیل شده است.

دیوید شوارتز، مدیر فنی ریپل گفته است:

عده زیادی بر این باورند که هرچه سطح بهره‌گیری از رمزارزها افزایش پیدا کند، بازار هم زودتر به ریل اصلی خود باز می‌گردد و احیا می‌شود؛ اما من معتقدم این فناوری باید ابتدا به حد کافی پیشرفت کرده و توسعه یابد تا بتوان را مستقر کرد.

جهش بلند قیمت در سال گذشته در یک بازه زمانی کوتاه، باعث شد تا ذخیره‌ارزش برخی رمزارزها بسیار از ظرفیت کارکردی آن‌ها بالاتر رود. این اتفاق خروج سریع و غیرقابل‌اجتناب طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران و صاحبان ارزهای دیجیتال را به دنبال داشت و منجر به این شد تا شیوه نوین انتقال پول آن‌طور که باید فراگیر نشده و شکست بخورد.

طبق گزارش نشریه Forbes، برخی از مشکلات کنونی رمزارزها نظیر مبادلات متمرکز، دغدغه‌های امنیت و هک، و همچنین فقدان مقررات ناظر، ممکن است منجر به این بشود که مردم کم‌کم استفاده از این ارزها را کنار بگذارند.

شوارتز اخیراً در یک پادکست گفته است:

زمان زیادی سپری شد تا اینترنت به نقطه‌ای برسد که هر کسی بدون اینکه درک عمیقی از فناوری‌های مرتبط با آن داشته باشد، بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند. لذا معتقدم نباید کیفیت فناوری را فدای سرعت در فراگیر شدن کرد.

هنوز فعالیت‌های سخت و پیچیده‌ای در حوزه‌ی رمزارزها همانند راه‌اندازی کیف پول یا فرآیند زمان‌بر تراکنش‌ها وجود دارد که در اصل مواردی از این دست، مانعی برای استقرار و فراگیر شدن این فناوری هستند؛ در مقابل خدماتی که موسساتی نظیر Bakkt و Fidelity ارائه می‌دهند (ارائه پلتفرم قراردادهای آتی بیت‌کوین و سایر رمزارزها)، روند انطباق را تسریع می‌کنند.

این فناوری زمانی در سطح جهان فراگیر شده و کارکرد پیدا خواهد کرد که چنین نوسان‌های عجیبی رخ ندهد. عملا نمی‌توانیم زمانی که یک رمزارز با نوسان شدی قیمت مواجه است، به‌طور مثال با آن صبحانه سفارش بدهیم.

منبع
زومیت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا