امور زیربناییراه و ساختمان

دولت در اجرای وعده‌های خود نه امید داشت، نه تدبیر/ مشکل ما عملکرد نادرست مسئولان است، نه تحریم آمریکا

رییس انجمن صنفی رانندگان مسافری با بیان اینکه دولت در اجرای برنامه‌ها و وعده‌های خود نه تدبیر داشت و نه امید، تاکید کرد: درخواست ما از دولت فقط اجرای قانون بود که آن را هم نتوانست به اجرا برساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، غلام خادمی‌‌‌‌زاده در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری با بیان اینکه در شش ماه گذشته ۱۸۳ جلسه با نهادهای مرتبط از جمله وزیر سابق راه و وزیر سابق کار وزیر سابق صنعت برگزار کردیم اما دریغ از رفع یک مشکل، گفت: ناله‌‌های ما را نه دولت شنید و نه مجلس تا اینکه هفته گذشته مجلس، مسئولان سه وزارتخانه را به قوه قضاییه دعوت کرد.

وی ادامه داد: تنها برداشت و سود ما از ۱۸۳ جلسه‌‌‌ای که برگزار کردیم، یک خودکار بود که در هر جلسه به ما می‌‌دادند.

رییس انجمن صنفی رانندگان مسافری با تاکید بر اینکه کوهی از مشکلات ما نه به دلیل امریکا، نه به دلیل انگلیس و نه به دلیل تحریم‌‌‌‌ها است، اظهار داشت: عملکرد نادرست مسئولان است که خواسته یا ناخواسته آب را به آسیاب دشمن می‌‌ریزند.

خادمی‌‌‌‌زاده با تاکید بر اینکه امروز در بدنه دولت و برنامه‌‌‌‌هایی از که گفته می‌‌‌شود براساس امید به آینده تنظیم شده، می‌‌‌بینیم که نه امیدی است و نه تدبیری، تصریح کرد: این مانند همان مثالی که به کوری عین‌‌الله می‌‌‌گفتند.

وی افزود: در برنامه‌‌های دولت نه تدبیری دیدیم و نه امید و دولت مانند ارکستری شده است که هر وزارتخانه آن یک ساز می‌‌‌زند و از آنجایی که رهبری ندارد، صدای ناهنجاری ایجاد شده است.

رییس انجمن صنفی رانندگان مسافری با بیان اینکه در شش ماه گذشته هر بار به وزارت راه رفتیم ما را به وزارت صمت پاس دادند، خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم‌چنان شوتی کرد که وزارت کار نمی‌‌توانست آن را بگیرد. همین شد که امروز پرونده ما را به قوه قضاییه دادند.

خادمی با تاکید بر اینکه ما هیچ خواسته‌‌‌ای جز اجرای قانون نداشتیم که همان را هم نتوانستند به اجرا برسانند، ابراز داشت: بخشنامه‌‌‌‌هایی صادر می‌‌‌شد که مغایر با قانون بود و پس از مدتی مجبور می‌‌‌‌شدند، آن را لغو کنند و هیچ نظارتی بر روی ناوگان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: دولت جوگیر شد و به ما این قول را داد که ناوگان جدید را با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار ما قرار دهد اما طرح کلید به کلید به اجرا نرسید و قیمت اتوبوس دو برابر و قیمت لوازم یدکی به ۱۲ برابر رسید.

وی با بیان اینکه وقتی سرمایه‌‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی انجام می‌‌‌دهیم و یک اتوبوس جدید می‌‌‌خریم، انتظار داریم که شغل ما رونق داشته باشد اما دولت چه حمایت از ما کرده است، عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته بدترین ماشین‌‌‌های چینی را به ما تحمیل کردند و لاستیک را از چین خریدند و به ما دادند. هر بار سانحه‌‌‌ای در جاده‌‌‌های کشور رخ داد، ما را مقصر دانستند اما چه حق انتخابی داشتیم که بخواهیم استانداردها را ارتقا دهیم.

رییس انجمن صنفی رانندگان مسافری با بیان اینکه مطالبات ما توقعات زیادی نیست، یادآور شد: می‌خواهیم شغل رانندگی در مشاغل سخت و زیان‌‌آور قرار بگیرد اما گویی برخی از مسئولان ناخواسته یا خواسته می‌‌‌خواهند به اعتراضات دامن بزنند و این اعتراضات ادامه داشته باشد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا