بانک و بیمهبیمهصوت

حق بیمه شخص ثالث کمتر از مصوبه دولت است

 

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای عالی بیمه گفت: هم اکنون حق بیمه شخص ثالث ۲۶ درصد کمتر از حق بیمه مصوب دولت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین کریم خان زند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام اینکه با افزایش قیمت خودرو و نرخ قطعات بر میزان دستمزد تعمیرات نیز اضافه شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش قیمت مورد نظر از قبل پیش بینی نشده شرکت های بیمه نتوانسته اند میزان حق بیمه آن را محاسبه کنند.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه در گذشته بیمه شخص ثالث برای شرکت های بیمه زیان آور بوده است، افزود: متاسفانه با وجود افزایش قیمت های صورت گرفته بر میزان این زیان نیز اضافه شده است.

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای عالی بیمه ادامه داد: بیمه مرکزی افزایش قیمت صورت گرفته در نرخ خودرو، قطعات و دستمزد تعمیرات را در بیمه شخص ثالث محاسبه نکرده و به شورای عالی بیمه ارائه نداده است.

وی همچنین گفت: انتظار می رود بیمه مرکزی با محاسبه افزایش قیمت های صورت گرفته در نرخ خودرو، قطعات و تعمیرات یاری رسان شرکت های بیمه برای جبران زیان وارده به مردم باشد.

کریم خان زند اظهارداشت: برای اینکه مردم حق بیمه شخص ثالث را با مبلغ بالا پرداخت نکنند طی سال های گذشته دولت با افزایش حق بیمه ها مخالفت کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون حق بیمه شخص ثالث ۲۶ درصد از مصوبه دولت نیز پائین تر است، ادامه داد: بیمه شخص ثالث یک بیمه اجتماعیست و طبق قانون اجباری بوده بنابراین نرخ آن کنترل شده است.

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای عالی بیمه با بیان اینکه نسبت حق بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو در ایران از حق بیمه کشورهای همجوار بسیار پائین تر است، گفت: شرکت های بیمه در حوزه بیمه شخص ثالث در قالب یک صندوق فعالیت می کنند.

وی میزان تصادفات رانندگی در ایران را بالاتر از میانگین تصادفات در سطح جهان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت های صورت گرفته در نرخ خودرو، قطعات و دستمزد تعمیرات پیش بینی نشده تا بتوان آن را به مردم پرداخت کرد.

کریم خان زند با تاکید بر اینکه بیمه شخص ثالث هیچ سودی برای شرکت های بیمه ندارد به رادیواقتصاد یادآورشد: شرکت های بیمه به افزایش قیمت بیمه شخص ثالث تا زمانی که صندوق بیمه بتواند زیان های مردمی را جبران کند علاقه ای ندارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا