ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هواوی برای مقابله با چالش‌های امنیتی میلیاردها دلار هزینه می‌کند

شرکت چینی هواوی اعلام کرده که در نظر دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در پنج سال آینده به افزایش امنیت سایبری تجهیزات و محصولات خود بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه شرکت هواوی در طول یک سال اخیر با اتهامات و چالش‌های بزرگ امنیتی وارده از سوی مقامات دولتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا مواجه شده است، و بعد از آن کشورهای دیگر نیز به تبعیت از آمریکا تحت تاثیر نگرانی‌های امنیتی و احتمال جاسوسی و شنود تجهیزات هواوی، محصولات این شرکت چینی را تحریم و منع کردند، به نظر می رسد که حالا هواوی تصمیم گرفته است به منظور جلوگیری از گسترش ابعاد این مساله و زیان دهی بیشتر، عزم و پشتکار خود را برای افزایش امنیت سایبری به کشورهای مختلف ثابت کرده و  به آنها نشان دهد که در خصوص امنیت تجهیزات، وسایل و محصولات آن اشتباه می‌کردند.

در همین راستا، هواوی به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد با اختصاص دومیلیارد دلار بر روی امنیت سایبری محصولاتش بیشتر کار کند که این امر شامل افزودن نیروی انسانی متخصص و امکانات لابراتوری مربوطه نیز خواهد شد.

این غول تکنولوژی چینی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت  ۵G همکاری کرده است.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

به نظر می‌رسد که هواوی در طول یک سال اخیر به شدت زیر تیغ ایالات متحده آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است با اینکه بارها مقامات این شرکت چینی تمامی اتهامات وارده نظیر جاسوسی و حمایت دولت چین را رد و تکذیب کرده‌اند، اما همچنان تحت فشار از سوی دولت برخی از کشورها قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی و جلوگیری از عقد قرارداد این شرکت با سایر اپراتورهای مخابراتی کشورهای دیگر همچون ژاپن، بلژیک، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند موفق شده است و این کشورهای هم‌پیمان با ایالات متحده آمریکا پیشتر عنوان کردند که به همکاری‌های مخابراتی و اینترنتی خود با شرکت چینی هواوی پایان خواهند داد چرا که معتقدند تجهیزات بکار رفته توسط این شرکت اطلاعات کاربران و مقامات کشورهای دیگر را تحویل دولت چین داده و به عبارتی دیگر به‌منظور جاسوسی به کار گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، کن وو، مدیر شرکت هواوی در این خصوص خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هرگونه اتهامی علیه امنیت سایبری و احتمال جاسوسی باید بر اساس شواهد و اسناد مربوطه و حقیقی باشد در غیر این صورت ما نمی‌توانیم این اتهامات وارده را بپذیریم اما در هر صورت در تلاشیم تا به همه کشورهای جهان ثابت کنیم در زمینه افزایش امنیت سایبری از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود و میلیاردها دلار نیز برای افزایش امنیت محصولات و تجهیزات اینترنتی و شبکه های مخابراتی خود هزینه خواهیم کرد.

وی همچنین به خبری که روز گذشته منتشر شده بود اشاره کرد و گفت که هواوی بیش از ۲۵ قرارداد تجاری برای راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه اینترنت ۵G منعقد کرده است که این امر به وضوح نشان دهنده گسترش فعالیت ها و موفقیت این شرکت چینی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا