صنعت، معدن، تجارت

لزوم رعایت فرهنگ صادراتی در بحث صادرات

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: فرهنگ صادراتی در بحث صادرات باید به معنای واقعی رعایت شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،رضا امیدوار تجریشی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تا کید بر ترویج و تبیین فرهنگ صادراتی در کشور افزود: مقوله صادرات در بحث رشد اقتصادی، اشتغال افزایی، پویایی تولید، ارزآوری و موارد مشابه دیگر بسیار نقش آفرین است.

وی ادامه با تاکید بر اینکه در بحث رقابت با دیگر شرکت های داخلی نباید تخریب و غش در معامله انجام شود، اظهارداشت: تولید کنندگان و صادرکنندگان بجای تخریب و تبلیغات منفی علیه کالاهای رقیب هموطن در بازارهای داخلی و خارجی بیشتر به فکر معرفی، بازاریابی و توسعه مقاصد صادراتی خود باشند.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: متاسفانه برخی از تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور با ایجاد رقابت ناسالم و منفی موجب کاهش صادرات می شوند.

وی در این مصاحبه از فعالان اقتصادی خواست از رقابت ناسالم برای جذب مشتری در بازارهای داخلی و خارجی به شدت پرهیز کنندچرا که تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

امیدوار تجریشی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که فرهنگ رقابت در کشور دچار نقصان و ضعف است بر لزوم تقویت هرچه بیشتر این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین بیان اینکه رقابت لازمه پویایی و حیات است، یادآورشد: برای دستیابی به صادرات موفق و تولید شکوفا ایجاد فرهنگ رقابت سالم در محیط کار و تولید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا