بورسبورس اوراقصوت

کاهش حجم معاملات زنگ خطری برای بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش حجم معاملات برای بورس اوراق بهادار یک خطر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام اینکه بورس پائیز را با زیان تمام می کند، افزود: شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز ۶۰۳ واحد دیگر منفی شد و در عدد ۱۵۹ هزار و ۱۴۶ واحدی قرار گرفت.

وی اظهارداشت: حجم معاملات بازار سرمایه هم طی روز جاری ۷۳۷ میلیارد تومان بود که حجم معاملات خرد نیز به مراتب از این میزان کمتر بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام خبری مبنی براینکه نفت برنت در بازارهای جهانی سر ناسازگاری داشته و با نرخ ۵۸ دلار در حال معامله است، ادامه داد: فلزات روی و مس هم در بازارهای جهانی به ترتیب با قیمت های دو هزار و ۵۲۳ دلار و شش هزار و ۱۰۰ دلار در حال دادو ستد هستند.

وی با اشاره به اینکه در بازار تهران نرخ برابری دلار به ریال در کانال ۹ هزار تومانی در حال معامله است، گفت: شاخص بازار سرمایه طی روزهای اخیر به دلیل کاهش نرخ دلار وهمچنین به سبب رکود در بورس کالا بواسطه افت قیمت محصولات فلزی و پتروشیمی با کاهش روبرو بوده است.

طحانی همچنین نماد پالایشگاه های تهران و اصفهان را تاثیر گذارترین منفی ها بر روی شاخص کل بورس اوراق بهادار عنوان کرد و افزود: کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی عامل دیگری بوده که شاخص بازار سرمایه را با افت مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه نمادهای سرمایه گذاری امید و بانک تجارت بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار سرمایه داشته اند، اظهارداشت: شاخص نمادهای گروه خودرویی، شرکت های سیمانی، فولادی و فلزی طی چند روز گذشته منفی بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه فضای بازار سرمایه کسالت آور است، ادامه داد: پیش بینی می شود وضعیت موجود تا دوماه آینده همچنان پایدار باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه پیش بینی می شود شاخص کل بازار سرمایه تا ۱۵۷ هزار واحد کاهش یابد به رادیواقتصاد یادآورشد: شاخص بعد از تجربه چنین افتی با افزایش روبرو خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا