صنعت، معدن، تجارت

لزوم استفاده حداکثری از توان داخلی

یک کارشناس حوزه کسب و کار بر ضرورت استفاده حداکثری از توان داخلی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین محمودی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تصویب قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل برای نخستین بار طی سال ۱۳۷۵ در کشور افزود: این قانون به رغم اصلاح طی سال ۱۳۹۱ تاکنون در عمل هیچ خروجی مثبتی نداشته است.

وی همچنین اظهارداشت: قانون مزبور به نحوی نبود که بتواند الزامی برای مجریان ایجاد کند و از طرفی مجریان هم به سبب ایجاد دردسرهای زیاد خیلی توجه به اجرای این قانون از خود نشان ندادند.

همچنین بخوانید

این کارشناس حوزه کسب و کار گفت: تمامی موارد و مسائل منجر به این شد تا نمایندگان مجلس پس از شش سال دوباره به اصلاح و کاراتر کردن قانون مورد اشاره رو بیاورند.

وی افزود: کشورهای دنیا به خصوص ممالک در حال توسعه به این نکته رسیده اند که باید از توان داخلی به معنای واقعی حمایت بی چون و چرا داشته باشند چرا که چاره رفع مشکلات اقتصادی توجه و اعتماد به توان و سرمایه‌های داخلی است.

محمودی بیان داشت: ایران نخستین کشور در عالم نیست که در این مسیر گام برمی دارد حال سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه با وجود تجربه چنین کاری در دنیا چرا قانونی در ایران مصوب می شود که کارایی لازم را ندارد و پس از شش سال به دلیل ناکارآمدی دوباره با هزینه های سنگین در مسیر اصلاح قرار می گیرد؟

وی در ادامه دلیل ناکارآمدن بودن برخی از قوانین در کشور را نبود نگاه کارشناسی به مسائل و نفوذ برخی افراد ذینفع در روند طراحی و اصلاح قوانین عنوان کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا