تعاون و اشتغالصوت

تامین منابع مشکل صندوق های بازنشستگی

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق های بازنشستگی در ایران امروز با مسئله تامین منابع مواجه هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا سیاسی راد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطور طبیعی ایران با توجه به مسئله جمعیتی با مسئله انتقال بخش مهمی از منابع کشور به حوزه سالمندی رو به روست.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: نرخ جمعیت هم اکنون در ایران به نحویست که ظرفیت جمعیت به سمت پیری و افزایش تعداد سالمندان در حال حرکت است بنابراین توجه به بحث صندوق ها خیلی اهمیت دارد چرا که تامین آینده بخش مهمی از جامعه ایرانی مربوط به این موضوع است.

این مقام مسئول همچنین در مورد صندوق بازنشستگی کشوری به رادیو اقتصاد گفت: مدت زمان زیادی از شکل گیری صندوق مزبور در کشور نمی گذرد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری تا یک دهه اخیر در قالب صندوق اداره نمی شد بلکه منابع این مجموعه در اختیار دولت بود و از یک تاریخی به بعد منابع مزبور در اختیار صندوق قرار گرفته است.

سیاسی راد تصریح کرد: اداره بهینه دارایی های صندوق نامبرده در تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق و ارائه دیگر خدمات به بازنشستگان بسیار مهم است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: موضوع بخش مصارف از جمله مشکلات عمده و اساسی حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری است.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری افزود: نرخ پشتیبانی صندوق در حال حاضر زیر یک است یعنی تعداد پرداخت کنندگان کسورات به صندوق نسبت به دریافت کنندگان حقوق بازنشستگی و خدمات بسیارکم است.

وی نرخ مزبور را بسیار تعیین کننده دانست و اظهارداشت: متوسط تعداد پرداخت کنندگان کسورات در زمان اشتغال به صندوق بازنشستگی باید شش برابر باشدتا بتوان تعادل منابع و مصارف صندوق را برقرار کرد.

سیاسی راد گفت: بطورکلی در حال حاضر تعداد دریافت کنندگان حقوق از صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به پرداخت کنندگان کسورات به این صندوق خیلی بیشتر است.

وی افزود: بدون شک طی سال های آینده با توجه به رویکردهای دولت درکوچک سازی بدنه دولت، کاهش استخدام ها و مباحث دیگر در عمل شرایط مالی صندوق تشدید خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا