بانکبانک و بیمه

برگزاری چهارمین جشنواره پژوهشی کارکنان بانک توسعه تعاون

طی مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون چهارمین جشنواره پژوهشی کارکنان بانک توسعه تعاون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایرج شیخ‌زاده مدیر مرکز آموزش و پژوهش و دبیر جشنواره فوق، در این مراسم ضمن تأکید بر تأثیرات مثبت پژوهش در پیشبرد مرزهای دانش آن را موتور محرک جوامع برای رسیدن به اهداف عنوان کرد و در این رابطه افزود: امروزه توقف در آموزش و پژوهش به‌منزله توقف در زندگی است.

وی با اشاره به نقش پژوهش در تخصیص بهینه منابع و ضرورت افزایش بهره‌وری عوامل تولید و توسعه اقتصادی به بیان آمارهایی در خصوص رشد تولیدات علمی و محصولات فکری در ایران پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر تدوین مقالات علمی در ایران به‌صورت چشمگیری افزایش داشته است که این نشان از اثرگذاری فناورانه دانش و پژوهش در صنایع کشور می‌باشد.

شیخ‌زاده توجه به پژوهش را تضمین‌کننده رشد سازمان دانست و تأثیر پژوهش را در جلوگیری از هدر رفت منابع، بهره‌گیری از فرصت‌ها، بهبود نظام تصمیم‌گیری‌، اصلاح راهکارها و راهبردهای جاری و دستیابی به روش‌های نوین مهم دانست.

وی سپس با اشاره به عملکرد مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در حوزه‌های پژوهش‌های داخلی، برون‌سپاری برخی موضوعات به مراکز پژوهشی معتبر، حمایت از پایان‌نامه‌ها، راه‌اندازی سامانه پژوهشی و تألیف و نشر کتاب پرداخت و فعالیت‌های این مرکز را در امر مشاوره، راهنمایی، تأمین اطلاعات و حمایت از پایان‌نامه‌ها مثبت ارزیابی کرد.

گفتنی است در این مراسم برگزیدگان حوزه پژوهش در بخش‌های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند؛ که از بین چهل اثر در بخش مقالات که به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده، پس از داوری‌ها دو اثر از همکاران ستادی و شش نفر از همکاران استانی معرفی شدند. بر این اساس مقالات محسن جلالی معاون تأمین مالی اداره کل سرمایه‌گذاری و مهرزاد علیجانی رئیس دایره ارزیابی عملکرد صف به‌عنوان مقالات برگزیده این جشنواره موردتقدیر قرار گرفتند.

همچنین مقالات شش نفر از همکاران استانی مرکب از حسین صادقی سوره رئیس شعبه مدرس ارومیه، جعفر شیر جنگ همکار استان آذربایجان شرقی، زهره اکبریان همکار شعبه جلال آل احمد استان البرز، محمد شهبازی بازرس اداره شعب استان بوشهر، فرخ احمدی همکار شعبه لیان استان بوشهر و محمد علی محترم معاون مدیریت شعب استان خراسان جنوبی به‌عنوان مقالات برتر معرفی شدند.

در بخش پایان‌نامه‌ها پس از بررسی نه اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در پایان سه اثر متعلق به منا گیسویی همکار اداره شعب استان کرمان، طیبه خوشخرام همکار شعبه استهبان و رضا محمدی پور همکار اداره کل حسابرسی داخلی به‌عنوان پایان‌نامه‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان‌ذکر است در این مراسم که قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها و خانی مدیر‌کل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند از دو کتاب «اخلاق‌مداری و رعایت کرامت انسانی از حرف تا عمل» و «مقالات کاربردی برای مدیریت» نوشته سعید معادی مشاور مدیر‌عامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت نیز رو‌نمایی شد.

 

  

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا