امور زیربناییراه و ساختمان

اپراتور هندی بزودی کار خود در بندر چابهار را شروع می‌کند

مدیرکل وزارت امور خارجه هند با بیان اینکه بندر چابهار دروازه ملل و نقطه ارتباطی بسیار خوب بین ایران، جنوب اوراسیا، هندوستان و افغانستان است، گفت: شرکت اپراتوری هندی به زودی برنامه عملیاتی اش را در ایران شروع می کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دیپاک میتال در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار ، افزود: نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان یک واقعه بسیار خوب، تاریخی و به یادماندنی است.

 وی  تاکید کرد: آنچه در کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار انجام می شود، ایجاد طرح و برنامه است تا سه کشور ایران، هند و افغانستان، نقش مناسبی در حمل و نقل و لجستیک منطقه داشته باشند.

 این مقام مسئول در دولت هندوستان با اشاره به افتتاح دفتر شرکت اپراتوری IPGL در بندر چابهار، ابراز امیدواری کرد: این شرکت اپراتوری به زودی برنامه عملیاتی اش را در ایران شروع می کند.

مدیرکل وزارت امور خارجه هندوستان، بندر چابهار را دروازه ملل و نقطه ارتباطی بسیار خوب بین ایران ، جنوب اوراسیا ، هندوستان ، افغانستان و البته کشورهای آسیای مرکزی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی توافقنامه بین المللی چابهار، به بررسی بیشتر پروتکل ها در این زمینه می پردازد و تعیین می کند سه کشور اصلی در این توافق نامه، چگونه نقش موثرتری در توسعه تجاری و بازرگانی دریایی داشته باشند.

شایان ذکر است، موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا