بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه «شپترو» در هاله‌ای از ابهام/ «خنصیر» از تولید یک محصول جدید خبر داد

معاملات امروز در بازار سهام کشور در حالی امروز به پایان رسید که طی آن ۹ نماد متوقف، یک نماد تعلیق و شش نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص بورس تهران درحالی معاملات امروز را به پایان برد که در ادامه رشد روز قبل، امروز افزایشی ۷۹۰ واحدی را تجربه کرد. این شاخص که هم اکنون در سطح ۱۵۷ هزار و ۴۸۴ واحد به انتظار معاملات روز آتی نشسته است، بیشترین تاثیر را از نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» پذیرفت. همزمان با روند معاملات در بورس و فرابورس پیام‌های ناظران این دو بازار منجر به توقف ۹ نماد شد که از این میان نمادهای «دحاوی»،«کگهر» و «خپویش» به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و «تپولا» به منظور بررسی اظهار نظر مردود حسابرس در خصوص صورت‌های مالی شش ماه متوقف شدند. امروز روز بازگشایی شش نماد نیز به تابلوی معاملات بازگشتند که مهم ترین آنها بازگشایی «فملی» بود. این نماد که به دلیل تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ۳۰ درصدی از محل سود انباشته متوقف شده بود، امروز در حالی بازگشایی شد که قیمت پایانی آن ۲.۷۸ درصد افزایش یافت و به ۲۹۶ تومان رسید.

در خواست افزایش «شپترو» رد شد: نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی‌ آبادان‌ (شپترو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش سرمایه ۵۵۵ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی، متوقف شد. براین اساس از آنجا که این شرکت در نظر دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام به افزایش سرمایه از ۶۳ میلیارد تومان فعلی به ۴۱۲ میلیارد تومان کند، باید اسناد دارایی‌های ارزیابی شده مورد قبول مراجع حقوقی و  سازمان بورس واقع شود که این مهم تاکنون حاصل نشده است. از آنجا که مالکیت شرکت بر اسناد ارائه شده احراز نشده، افزایش سرمایه یاد شده مورد قبول سازمان واقع نشده است.

«فلوله» و برگزاری مجدد یک مزایده: نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با توجه به اطلاعات ارائه شده در خصوص برگزاری مجدد مزایده عرضه عمومی سهام بابت فروش قسمتی از سهام شرکت نواوران سبز احیاء توسط شرکت لوله و ماشین سازی ایران، متوقف شد.

«خنصیر» و یک قرار داد جدید: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده طی روز جاری شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) بود که به دلیل ارائه توضیحات در خصوص قرار داد میل لنگ فورج، متوقف شد. این قرار داد که طرف مقابل آن شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو است برای اولین بار منعقد شده و در رنج تولیدات این شرکت قرارگرفته است. محصول فوق میل لنگ ای اف سون (موتورملی ) فولادی (فورج) است. لازم به ذکر است که MRP)) مربوطه بابت هرماه از سوی شرکت ساپکو اعلام خواهد شد. گفتنی است مبلغ این قرارداد پنج میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان اعلام شده است.

«افرانت» و فروش ساختمان: نماد معاملاتی شرکت افرانت که با نماد (افرا) در بورس معامله می‌شود، به دلیل اعلام قصد شرکت مبنی بر فروش ساختمان نوساز اداری واقع در خیابان سهروردی شمالی، متوقف شد. گفتنی است، شرکت در مزایده این ساختمان که زیر بنایی ۱۷۰۰ متری دارد، با ضمانتنامه ای یک میلیارد تومانی میسر خواهد بود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا