اقتصاد کلان

سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت در ایران کدام است؟

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که روش رسیدن به ثروت، اصلاح تفکر اشتباه نسبت به کسب درآمد است، گفت: درآمدهای ثابت کندترین راه رسیدن به ثروت است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فریباچاوش‌زاده تفتی با اشاره به اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: در تعریف علم اقتصاد به پولی که فرد یا شرکت در بازه زمانی مشخص از محل کالاها یا خدمات مشتریان فراهم کرده است درآمد پایدار می‌گویند.

وی با بیان این که هر شخص و یا جامعه‌ای برای رفع نیازهای روزمره خود به کالا یا خدمات ارائه شده توسط سایرین نیاز دارد، افزود: بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی دیگران در تولید کالا و خدمات اصل عاقلانه‌ای است که در رفع نیازهای شخصی و اجتماعی نباید نادیده گرفته شود .

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که از نگاه کارآفرینان ایجاد درآمد و سود هدف نهایی نیست، گفت: آگاهی از نحوه حفظ و افزایش قدرت خرید چیزی است که دائما باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

همچنین بخوانید

چه کسی فقر مطلق دارد؟

وی با بیان این که اولین و شاید مهم‌ترین اقدام در حفظ قدرت خرید در شرایط تورمی تغییر نگرش از مصرف‌گرایی به میل به سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: شخصی که نتواند نیازهای زیستی و اولیه را در خود کنترل کند به فقر مطلق دچار است.

چاوش‌زاده ترسیم اهداف و تجسم رسیدن به آنها را دومین راهکار جبران کمبود درآمد عنوان کرد و افزود: برای داشتن درآمد بیشتر ابتدا یک هدف را برای خود مشخص کرده و سپس نقشه‌ای برای دستیابی به آن بکشید.

این استاد اقتصاد دانشگاه یزد در ادامه به لزوم تلاش برای به دست آوردن پول اشاره کرد و گفت: اولین دلیلی که مردم به خواسته‌‎‌هایشان نمی‌رسند این است که آنها دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند. ثروتمندان به این موضوع رسیده‌اند که آنچه آنها می‌خواهند ثروت بیشتر است.

رهایی از دام حقوق ثابت از دیگر راهکارهای جبران کمبود درآمد

چاوش‌زاده رهایی از دام حقوق ثابت را از دیگر راهکارهای جبران کمبود درآمد برشمرد و بیان کرد: همیشه توجه داشته باشید که افراد حرفه‌ای در کسب و کار وجود دارند که در انتهای هر کارشان حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما حقوق ثابت با وجود این که امنیت بالایی دارد کندترین روش برای رسیدن به ثروت است.

این استاد دانشگاه، داشتن درآمد مستقل را سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت عنوان و تصریح کرد: ثروتمندان با داشتن شغل مستقل و درآمد بالا به فکر رشد کسب و کار خود هستند، اما مردم معمولی به درآمد ثابت ماهیانه‌ای که دارند اکتفا کرده و فرصت‌های زیادی که می‌توانند آنها را ثروتمند کند از دست می‌دهند.

چاوش‌زاده با بیان این که باید روش تفکر را نسبت به پول عوض کرد، خاطرنشان کرد: روش رسیدن به ثروت این است که طرز تفکر اشتباه را نسبت به کسب درآمد عوض کرد.

وی در پایان گفت: آنچه در نهایت راز رسیدن به موفقیت است تفکر درست در مورد پدیده‌های مختلف بوده و اگر می‌خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید باید شیوه تفکرتان نسبت به کسب درآمد و ثروت اندوزی را تغییر دهید.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا