بورسبورس اوراق

بازار با افت محدود همراه شد

بورس تهران امروز در حالی با افت محدود همراه شد که نمودار شاخص کل افت و خیز های بسیاری را تجربه کرد. از مهمترین خبرهای امروز اثر گذار بر بورس تهران می توان به ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که باعث افزایش تقاضا در نمادهای بانکی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۳۳ واحدی به رقم ۱۵۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید. در همین راستا شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۸ واحدی عدد ۲۷هزار و ۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین بخوانید

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۶ واحدی به رقم یک هزار و ۸۲۰ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک ملت با ۱۲۲ واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۸۶ واحد و بانک تجارت با ۷۲ واحد افزایش  بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۲۶واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۲۱واحد و پالایش نفت اصفهان با ۹۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در همین راستا، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۶۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۸ هزار و ۷۵۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه آسیا، پتروشیمی جم، افرانت، مهندسی نصیر ماشین و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تراکتورسازی ایران، موتوژن، ریل‌پرداز سیر، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، کارتن ایران، سیمان کردستان، قطعات اتومبیل ایران متوقف شدند.

امروز نماد معاملاتی ریل‌پرداز سیر نیز به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی این ناشر از سوی مدیریت عملیات بازار فرابورس تعلیق شد و در عین حال نماد معاملاتی بانک ملت، سیمان بجنورد با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای به دلیل نوسان قیمت ۲۰ درصدی روبه‌رو شد.

همچنین معاملات سهام در بازار در حالی پرتعدادتر از روزهای گذشته بود که همزمان با ارائه لایحه پیشنهادی دولت به مجلس اقبال خریداران سهام در گروه بانک‌ها پررنگ‌تر بود. انتظار برای ارائه پیشنهادهای سازمان بورس مبنی بر معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده تا  این روزها گروه بانک‌ها در صدر تأثیرپذیرترین گروه‌های بورسی از این پیشنهاد قرار بگیرند.   این در حالی است که بازارگردان‌های حقوقی گروه بانک‌ها ترجیح می‌دهند تا صف خریدهای ایجاد شده در این گروه را با عرضه‌های تدریجی خود بر هم نزنند. در گروه خودرویی‌ها نیز امروز عرضه‌های سنگین حقیقی‌ها به قرمزپوش شدن اغلب نمادهای معاملاتی این گروه انجامید.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا