بورسفرابورس

عرضه یکجای ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار

دوازدهم دی‌ماه و در بازار فرابورس ایران رقم می‌خورد

 

بانک ملی ایران چهارشنبه هفته آینده ۷۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را به طور یکجا و نقد در بازار فرابورس عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در عرضه یکجای ۵ درصد از سهام این شرکت قیمت پایه هر سهم ۲۶۳۳ ریال تعیین شده است و این عرضه در تابلو الف بازار پایه بر اساس مقررات بازار سوم انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دارای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم است که یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون سهم آن را سهام «عادی» تشکیل داده و ۷۵ میلیون سهم باقی‌مانده از نوع «ممتاز» است.

در این میان ۵ درصد از سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی که توسط بانک ملی و از سوی کارگزاری این بانک عرضه می‌شود از نوع عادی است و در نماد معاملاتی «سپرده۴» روی تابلو معاملات خواهد رفت. قیمت پایه کل این عرضه نیز ۱۹۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال است که خریداران باید کل این مبلغ را به صورت یکجا و نقد بپردازند.

عرضه عمده سهام برق عسلویه مپنا

از سوی دیگر بازار دوم فرابورس ایران نیز شنبه ۲۹ دی‌ماه میزبان عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی برق عسلویه مپنا در نماد «بمپنا۴» است. بر این اساس تعداد ۲۵۶ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۴۶ سهم معادل ۳۵.۲۸ درصد از سهام این شرکت به طور عمده و نقد عرضه می‌شود که قیمت پایه هر سهم معادل قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه به علاوه ۲۵ درصد است به شرط آنکه رقم نهایی کمتر از ۱۶ هزار و ۵۱۷ ریال نباشد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا