بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

فاطمی: تولید ثروت و جهانی شدن فناوری، بهترین راه خروج از محدودیت‌ها و انحصار است

 

چهارمین دوره سمینار زمستانه دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با حمایت گروه توسن در حال برگزاری است. بنیان‌گذار شرکت توسن با حضور در این سمینار، گفت: «در برگزاری این دوره‌ها اول از همه باید بدانیم ما در انقلاب صنعتی چهارم چه جایگاهی داریم. این انقلاب اکنون از تولید انبوه گذشته و به اقتصاد دیجیتال رسیده است.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،سید ولی الله فاطمی ضمن اعلام این مطلب ادامه داد: «کشور ما اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و با بنیان‌هایی که نتیجه‌اش دستاوردها و ثروت‌هاست، فاصله داریم. اگر بخواهیم به بلاکچین به عنوان یک نوآوری نگاه کنیم، با الزامات در فضای کلان حاکمیتی هم فاصله داریم. خواهش من این است که این دوره‌ها باعث شوند علاوه بر اینکه ما را از نظر علمی به روز می‌کنند، در نحوه به کارگیری این دانش هم ما را راهنمایی و کمک کنند و در این دوره‌ها زمینه‌های اولیه به‌کارگیری دانش و به خصوص تولید ثروت را فراهم کنیم.»

به گفته او اگر نتوانیم ریشه‌های ثروت را در کشور بنیان‌گذاری کنیم، در آینده ثروتی برای نسل بعدی نمی‌ماند و این افتخار را برای دوره‌های بعد نداریم.

فاطمی با بیان اینکه اکنون در جغرافیای موجود محصوریم، گفت: «از ظرفیت‌های بیرونی باید مسیری به ما داده شود که از این محدودیت بیرون بیاییم تا ثروت‌های ماندگاری رقم بخورد. انقلاب صنعتی چهارم بهترین راه خروج از محدودیت‌های اخیر و انحصار است.»

او اضافه کرد: «اگر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌کنیم، جهانی نشود، در کوتاه مدت از بین می‌رود. سؤال اینجاست در این فضا چگونه بمانیم و بتوانیم به‌روز شویم.»

 

بلاکچین یک فناوری جهانی است

بنیان‌گذار شرکت توسن توضیح داد: «قرار است لایحه‌ای در کنگره امریکا تصویب شود که تاکید دارد ایران نباید در فضای جهانی وارد شود و اختیارات خاص از رئیس جمهوری گرفته شود. در عین حال که ظاهر آن ناراحت کننده است ولی از این بابت خوشحالم، چراکه در این سال‌ها تهدیدهای دشمن باعث پیشرفت ما شده است. اولین بار است که آمریکا مستقیم به حوزه‌های فناوری اطلاعات، بلاکچین و … به عنوان تهدید مستقیم نگاه می‌کند. امید داریم که حاکمیت، فضایی را ایجاد کند تا ماندگاری در این فناوری‌ها شکل بگیرد.»

فاطمی درباره فناوری بلاکچین گفت: «این فناوری مدعی است جهانی است و تحت هیچ شرایطی کسی نمی‌تواند در آن مداخله کند و محدودیت موجود آن را از کار نمی‌اندازد. خواهش من از برگزارکنندگان این دوره این است که از پتانسیل‌های فناوری امروز استفاده کنند. اگر بتوانیم در این مسیر فضای جدیدی ایجاد کنیم و مورد توجه حاکمیت قرار بگیریم، قطعاً مسیر رشد ما میسر می‌شود.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا