تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

تجارت بین ایران و پاکستان تسریع می شود

رایزن بازرگانی ایران در کشور پاکستان گفت: تجارت بین ایران و پاکستان با امضای تفاهم نامه همکاری های حمل و نقل بین المللی ریلی و جاده ای بین دو کشور تسریع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمودحاجی یوسفی پور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: تفاهم نامه مزبور ۲۴ بند دارد و در بحث توسعه روابط تجاری بین دو اقتصاد می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مرز مشترک ایران با پاکستان ۹۱۰ کیلومتر است، اظهارداشت: این مرز ظرفیت خوبی برای افزایش تجارت و روابط اقتصادی بین دو کشور قلمداد می شود.

همچنین بخوانید

رایزن بازرگانی ایران در کشور پاکستان جمعیت پاکستان را دستکم ۲۱۰ میلیون نفر اعلام و گفت: تفاهم نامه مزبور هم در بحث توسعه تجارت بین دو اقتصاد و هم تردد شیعیان پاکستان به اماکن مذهبی ایران مثل مشهد و قم را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه پاکستان به خیلی از محصولات تولیدی در ایران نیاز دارد، اظهارداشت: متاسفانه تاکنون بصورت باید و شاید روابط تجاری بین ایران و پاکستان با توجه به ظرفیت های بالای اقتصادی موجود در دو کشور به نحو احسن برقرار نشده است.

حاجی یوسفی پور تصریح کرد: ریشه اصلی این موضوع بیشتر به بحث زیر ساخت های تجاری از قبیل بانک، حمل و نقل و دیگر مسائل مربوط می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: طی هشت ماهه سال جاری نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار صادرات بصورت رسمی از ایران به پاکستان انجام شده ولی این حجم صادرات با توجه به ظرفیت های موجود در کشور بسیار کم است.

رایزن بازرگانی در ادامه افزود: ایران و پاکستان ظرفیت این را دارند که بتوانند تجارت خود را به بیش از پنج میلیارد دلار در سال افزایش دهند مشروط به اینکه زیر ساخت های تجاری آماده شودکه یکی از این زیر ساخت ها حمل و نقل است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا