بورسبورس اوراق

آرامش در تالار صنعتی / شمش آلومینیوم (فایرا) تنها محصولی که رقابت شد

امروز معاملات تالار صنعتی بورس کالا به غیر از (شمش آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران) به قیمت پایه معامله شدند. پرارزشترین معامله این تالار به شمش آلومینیوم ۹۹.۹۸ شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) به میزان حدود ۲۸.۷ میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز شنبه هشتم دی ماه، میزبان عرضه ۱۰ هزارتن آهن اسفنجی، دو هزار و ۵۰۰ تن شمش هزار پوندی و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴۰۰ تن شمش روی و ۱۰۰ تن مس کاتد بود. در برابر این میزان عرضه، حجم معاملات این تالار حدود ۱۶۶۰ تن بود که حدود ۳۲.۳ میلیارد تومان ارزش داشت. گفتنی است، این معاملات طی ۱۳ قرارداد انجام شدند.

امروز معاملات تالار صنعتی بورس کالا به غیر از (شمش آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران) به قیمت پایه معامله شد. پرارزشترین معامله این تالار امروز به محصول شمش آلومینیوم ۹۹.۹۸ شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) به میزان حدود ۲۸.۷ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول امروز با  ۱.۷درصد افزایش نسبت به قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم دی، حدود ۱.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین، طی امروز بیلت ۶۰۶۳ همان شرکت نیز به قیمت پایه کیلویی ۲۰ هزار و ۱۲۷ تومان نقدی معامله شد و با حدود ۴۰۲ میلیون تومان ارزش، کمترین ارزش معاملات این تالار را به خود اختصاص داد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۵ آذر، حدود ۹ درصد کاهش قیمت داشت.

امروز مس کاتد ۲، شرکت «فراوری مس تخت گنبد» نیز به قیمت پایه کیلویی ۵۳ هزار و ۳۹۴ تومان و شمش روی ۹۹.۹۷ شرکت «فرآوری مواد معدنی» نیز به قیمت پایه کیلویی ۲۵ هزار و ۲۶۷ تومان و حجم ۱۰۰ تن عرضه شد اما مورد معامله قرار نگرفت.

در این میان آهن اسفنجی «جهان فولاد سیرجان» نیز که به قیمت پایه کیلویی ۱۲۲۴ تومان عرضه شده بود هم به دلیل نداشتن خریدار، از روی تابلوی معاملات حذف شد.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا