انرژیبین الملل

قرارداد صادرات نفت ایران به ایتالیا امضا شد

شرکت ساراس ایتالیا اعلام کرد قرارداد واردات نفت خام را از ایران امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، خریداران سنتی نفت ایران در اروپا، بار دیگر تمایل خود را برای خرید نفت از ایران اعلام کردند و شماری از شرکت ها نیز محموله های نفتی جدیدی تحویل گرفتند.
شرکت های توتال فرانسه، سپسای اسپانیا و هلنیک یونان از جمله شرکت هایی هستند که در ماه های اخیر قراردادهای خرید نفت را با ایران امضا کرده اند.
رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به تازگی گفت، میزان صادرات نفت ایران به اروپا تا پایان اردیبهشت ماه جاری به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.
شرکت های ایتالیایی نیز به جمع خریداران نفت ایران اضافه شده اند، بر این اساس شرکت ساراس ایتالیا که پس از رفع تحریم ها مذاکره با ایران را آغاز کرده بود، قرارداد واردات نفت را از ایران امضا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آرگوس از بارسلون، شرکت پالایشگر ایتالیایی ساراس اعلام کرد که قرارداد واردات نفت از ایران را به امضا رسانده است.
«داریو اسکافاردی»، مدیر عامل ساراس، گفت: پس از صدور مجور پرداخت از سوی بانک ها در دو هفته گذشته، ارتباط این شرکت با ایران به طور رسمی از سر گرفته شده است.
شرکت ساراس هنوز بابت واردات نفت از ایران در دوران پیش از تحریم، به ایران بدهی دارد.
اسکافاردی گفت: بی گمان بدهی خود را به ایران می پردازیم و فرایند این کار آغاز شده است؛ ما باید درباره زمانبندی دقیق این کار، به توافق برسیم.
به گزارش ایرنا، اگرچه میزان دقیق فروش نفت به ساراس ایتالیا اعلام نشده است، اما پیش از این مسئولان وزارت نفت، از احتمال صادرات روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت به این کشور خبر داده بودند.
گفته می شود هم اکنون روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت به ساراس فروخته می شود که تا ۶۵ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
علاوه بر این، ایران با شرکت انی ایتالیا برای صادرات نفت در حال مذاکره است؛ در صورت توافق شرکت ملی نفت ایران و انی ایتالیا، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به شرکت انی ایتالیا فروخته خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا