اقتصاد کلانطلا و ارز

نرخ ۶۰۰۰تومانی ارز در بودجه۹۸/سهم ۲۳میلیارد دلاری نفت در بودجه عمومی

بر اساس محاسبه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در حالی متوسط برابری هر دلار در بودجه ۶۰۰۰ تومان و میزان صادرات نفت ۱.۶۳۵ میلیون بشکه در روز فرض شده که سهم بودجه عمومی ۲۳.۷۵ میلیارد دلار است که معادل ریالی آن ۱۴۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بررسی گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد، بر اساس لایحه بودجه در سال ۹۸ میزان وابستگی بودجه به نفت حدود ۳۵ درصد است. این میزان در قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۳۳ درصد، در بودجه سال ۹۶ حدود ۳۵ درصد و در عملکرد سال ۹۵ حدود ۲۷ درصد بوده است.

13971009130945697162593710

همچنین بخوانید

بر اساس محاسبه انجام‌شده در مرکز پژوهشهای مجلس، در لایحه بودجه ۹۸ قیمت هر بشکه نفت و میعانات گازی ۵۴ دلار، متوسط برابری دلار ۶۰۰۰ تومان (برای کالاهای اساسی ۴۲۰۰ و برای سایر کالاها ۸۰۰۰ تومان)، صادرات نفت ۱.۶۳۵ میلیون بشکه در روز و صادرات گاز ۳.۴ میلیارد دلار فرض شده است، این در حالی است که مقامات سازمان برنامه و بودجه نرخ برابر دلار را ۵۷۰۰ تومان عنوان کرده بودند.

همچنین سهم بودجه عمومی ۲۳.۷۵ میلیارد دلار که معادل ریالی آن ۱۴۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد. سهم صندوق توسعه ملی ۶.۵۹ میلیارد دلار، سهم شرکت نفت ۴.۶۵ میلیارد دلار و سهم شرکت گاز ۰.۵۱ میلیارد دلار است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا