ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فرایند رای گیری مردمی یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

رای گیری مردمی جشنواره وب و موبایل ایران هر ساله در کنار داوری این جشنواره برگزار میگردد و در هر گروه علاوه بر اثر برتر در داوری ، اثری که بیشترین رای را در نگاه مردمی کسب کرده باشد به عنوان برگزیده مردمی معرفی میشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران، با توجه به این که مخاطبین این رای گیری عموم مردم و تمام کاربران وب و موبایل هستند شیوه ی رای گیری به صورت قراردادن کد رای گیری مردمی روی هر اثر توسط صاحب اثر میباشد که از طریق تگ رای گیری کاربران اثر میتوانند رای خود را برای اثر ثبت کنند.

بنابراین هرساله یکی از مواردی که در این رای گیری با آن مواجه هستیم تلاش برخی صاحبان وبسایت ها و اپلیکیشن ها برای تخلف و دور زدن این فرایند به شیوه های مختلف و توسط رای های تقلبی (فیک) میباشد.

همچنین بخوانید

سال گذشته برای تشخیص و خارج کردن این رای های متخلف و به اصطلاح فراد، از نرم افزار دیتا ماینینگ power BI استفاده کردیم که مجموعا هزینه ی ۲۰۰۰ دلاری را در بر داشت.

امسال با توجه به افزایش قیمت ارز و با توجه به این که جشنواره همواره توسط بخش خصوصی و با حمایت این بخش برگزار می گردد، بعد از برآورد هزینه ها و امکانات موجود تصمیم بر آن شد که با برون سپاری بخشی از پروسه و استفاده از زیرساخت مجموعه روبیکا رای گیری مردمی را انجام دهیم.

چند نکته قابل توجه :

  1. دلیل استفاده از این زیرساخت جلوگیری از مواجهه مجدد با تخلف در رای گیری مردمی میباشد و به جهت منحصر به فرد بودن شماره تماس هر شخص و نیاز به ورود شماره تماس برای ثبت رای امکان تخلف وجود ندارد.
  2. با توجه به بالا بودن هزینه ها برای استفاده از سرویس های خارجی و نیاز به استفاده از سرویس های دیتا برای جلوگیری از تخلف امسال امکان ثبت رای به صورت مستقیم در جشنواره وب و موبایل ایران وجود ندارد.
  3. برای ورود به رای گیری مردمی در روبیکا نیاز به نصب اپلیکیشن روبیکا نیست و در صورتی که کاربر اپلیکیشن را نصب نداشته باشد میتواند با ورود به نسخه وب روبیکا رای خود را به راحتی و در چند مرحله ساده در ربات جشنواره وب و موبایل ایران ثبت کند.
  4. اطلاعاتی که روبیکا برای این رای گیری نیاز دارد صرفا نام اثر ، نام گروه در جشنواره وب و موبایل ایران و اسکرین شات صفحه اول است.

چگونه رای دهیم ؟

مراحل ثبت رای در پست قبل شرح داده شده است و اینجا صرفا در مورد بخش آخر که ثبت رای توسط روبیکا میباشد صحبت میکنیم:

  1. پس از کلیک روی گزینه ی “رای میدهم” در پروفایل اثر در جشنواره وب و موبایل ایران ، وارد لندینگ روبیکا خواهید شد
  2. در صورتی که کاربر اپ روبیکا را نصب داشته باشد ربات در اپ باز شده و در غیر این صورت در مرورگر شما باز خواهد شد
  3. برای ثبت رای و جهت جلوگیری از ثبت رای های غیر واقعی شماره تماس کاربر پرسیده میشود و پس از تایید توسط کاربر وارد ربات رای گیری مردمی iwmf میشوید
  4. در این قسمت نام و اسکرین شات وبسایتی که انتخاب کرده اید برای شما در قالب پیام ارسال میشود
  5. در صورت درست بودن اطلاعات و تمایل برای رای دادن به این اثر روی گزینه ی بله در انتهای صفحه کلیک کنید
  6. بعد از ثبت رای از شما در مورد سطح کیفیت ۳ مورد در مورد اثر سوال میشود که در صورت تمایل میتوانید به این معیار ها نیز رای دهید و در غیر این صورت روی گزینه بازگشت کلیک کنید
  7. با کلیک روی بازگشت شما درسترسی به لیست وبسایت ها و اپلیکیشن های دیگر خواهید داشت و میتوانید با جستجوی نام آثار دیگر به این آثار رای داده و یا از طریق مشاهده ی لیست روی نام آثار کلیک کرده و رای دهید
  8. رای خیر امتیاز منفی ندارد

دبیر خانه جشنواره وب و موبایل ایران امیدوار است امسال با توجه به تدابیر اندیشیده شده بالاترین میزان راستی آزمایی در رای گیری مردمی را داشته باشیم و شاهد کمترین میزان تخلف در یازده سال گذشته در بخش رای گیری مردمی باشیم

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا