ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حکایت تلخ فروش کلیه برای خرید آیفون ۴!

چند سال پیش، یک جوان ۱۷ ساله چینی برای خرید گوشی آیفون ۴ ، راه میانبر را انتخاب کرد و معامله‌ای را انجام داد که متاسفانه برای او بسیار گران تمام شد. بعد از گذشت ۷ سال، او دیگر نمی‌تواند زندگی عادی خود را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سال ۲۰۱۱، مردی چینی به خاطر یک دستگاه آیفون ۴ که داغ‌ترین موبایل اپل در آن زمان بود، نزدیک بود جان خود را از دست بدهد. شیائو وانگ (Xiao Wang) که فقط ۱۷ سال سن داشت، یکی از کلیه‌های خود را با قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ دلار (در آن زمان) فروخت؛ این پول بیشتر از چیزی بود که او برای خرید آیفون ۴ به آن نیاز داشت. خرید اسمارت فون اپل به سمبلی برای وانگ در مدرسه تبدیل می‌شد و به همین جهت بود که می‌خواست به هر قیمتی آیفون ۴ را داشته باشد.

مطابق با گزارش “Asia Online”، این عمل جراحی در یک بیمارستان زیرزمینی انجام گرفته بود؛ پزشکان به وانگ گفته بودند که بعد از یک هفته می‌تواند زندگی معمولی خود را با یک کلیه داشته باشد. ولی ظاهرا محلی که عمل جراحی در آن انجام شده بود، به اندازه کافی بهداشتی نبود و باعث ایجاد بیماری در کلیه باقی‌مانده وانگ شد. در آن زمان، وانگ به‌شدت بیمار شد و همین موضوع باعث شد تا والدین او متوجه کاری شوند که فرزند آنها انجام داده است. در حالی که خانواده وانگ منابع مالی کافی برای خرید آیفون ۴ را نداشتند، شرایط با افزایش هزینه‌های دیالیز سخت‌تر شد.

همچنین بخوانید

حالا در سن ۲۴ سالگی، شیائو وانگ هرگز نمی‌تواند یک زندگی معمولی داشته باشد و علی‌رغم اینکه خانواده او مبلغی «کافی» را به عنوان خسارت از آن بیمارستان دریافت کرده‌اند، وانگ برای مابقی زندگی خود -که به خاطر بیماری کوتاه شده است- باید به دیالیز ادامه دهد. نتیجه اخلاقی؟ شاید بهتر باشد به جای انتخاب راه‌های میانبر، از پولی که در نتیجه کار سخت و تلاش بسیار به دست آمده، اقدام کنیم. به هر صورت، این نخستین باری نیست که چنین اخباری را می‌شنویم و در گذشته نیز برخی افراد به خاطر خرید آیفون ۶ اس، دست به انجام کاری مشابه زده بودند.

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا