بورسبورس کالا

روز خوب پلی پروپیلن‌ها / «وکیوم باتوم» خریدار نداشت

امروز شاهد افزایش رقابت‌ها به خصوص بین محصولات پلیمری در تالارپتروشیمی بودیم؛ به اعتقاد کارشناسان، افزایش رقابت در بورس کالا می‌تواند مرتبط با نوسانات قیمت ارز باشد. در این میان، پرارزشترین معامله این تالار به «پلی پروپیلن نساجی L ۵۱۰» شرکت پلی پروپیلن جم به میزان حدودی ۱۷میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ، ۲۲ هزار و ۲۵۹ تن مواد پلیمری، ۲۰۰ تن قیر، پنج هزار و ۲۰۰ تن گوگرد و هشت هزار تن وکیوم باتوم بود. در میان عرضه های امروز، حدود ۱۶۱۳۷ تن محصول به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان در این تالار معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۴۹۷ میلیارد تومان ارزش داشت که در حجم ۹۰ هزار و ۱۷۲ تن، طی ۴۴۲ قرارداد منعقد شد.

امروز شاهد افزایش رقابت ها در این تالار به خصوص بین محصولات پلیمری بودیم؛ به اعتقاد کارشناسان، افزایش رقابت در بورس کالا می‌تواند مرتبط با نوسانات قیمت ارز باشد.

در این میان، پرارزشترین معاملات تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به «پلی پروپیلن نساجی L 510» شرکت پلی پروپیلن جم به میزان حدودی ۱۷میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با ۲۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۳۹۱ تومان در حجم ۱۴۸۸ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در سوم دی، حدود چهار درصد رشد قیمت داشت.

شایان ذکر است، امروز کالای «پلی پروپیلن فیلم J 525» پتروشیمی نوی زرشیمی نیز با ۲۹ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۹۸۱ تومان در حجم ۱۲۱۸ تن به فروش رفت. این محصول نسبت به قیمت معامله قبلی خود حدود ۴.۵ درصد افت قیمت داشت.

همچنین، امروز کالای «وکیوم باتوم» مورد معامله قرار نگرفت. این محصول به تولیدی شرکت «پالایش نفت شیراز» به قیمت کیلویی ۲۱۴ هزار و ۶۶۰ تومان و شرکت «پالایش نفت امام خمینی شازند» به قیمت کیلویی ۲۰۴ هزار و ۴۴۰ تومان عرضه شده بود که به دلیل نبود متقاضی مورد معامله قرار نگرفت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «پلی پروپیلن شیمیایی ۳۲۱۲» پتروشیمی رجال به میزان حدود ۲۲۶ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۰۲۹۷ تومان بدون رقابت و در حجم ۲۲ تن فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۶ آذر، حدود ۳.۲ درصد افت قیمت داشت.

منبع
اقتصاد آنلاین- لیلی شهیر؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا