بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پنج سوال اصلی در حوزه اینشورتک برای سال ۲۰۱۹

ناپایداری و نوسانات بازار سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا فعالان حوزه بیمه چیزی که واقعا از فناوری اطلاعات انتظار دارند، ثبات و پایداری باشد. زمانی که همه‌چیز امن و امان باشد که هیچ در غیر این صورت بیمه‌کنندگان به هر فناوری چنگ می‌اندازند تا بتوانند پابرجا در کارشان باقی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،در ادامه پنج سوال مطرح می‌شود که می‌‌تواند به صنعت اینشورتک در سال آینده کمک کند:

۱-چه نوع سیستمی می‌تواند به ارائه‌دهندگان بیمه عمر و مقرری سالیانه برای بررسی وضعیت مالی خودشان در حال حاضر کمک کند؟
برای یک بیمه‌گر عمر که در دوران ناپایدار کنونی فعالیت می‌کند، اولویت بسیار مهمی که می‌تواند در لحظه داشته باشد، داشتن برترین سیستم حسابداری است.

۲-این سیستم چقدر خوب می‌تواند کسب‌وکارهای بین‌المللی را مدیریت کند و چقدر می‌تواند عدم اطمینان‌های موجود درمورد ترک بریتانیا از اتحادیه اروپا را هم مدیریت کند؟
بیمه‌کنندگان عمر بزرگ و چندملیتی به سیستم‌هایی نیاز دارند که بتوانند خودشان را با این احتمال که سرنوشت اسکاتلند و ایرلند با سرنوشت انگلستان متفاوت باشد، تطبیق دهند.

۳-وب‌سایت‌های این سازمان‌ها روی دستگاه‌های موبایل چگونه خواهند بود؟
در گذشته بازطراحی وب‌سایت‌های بیمه‌های مقرری سالیانه و عمر به‌عنوان یک گزینه اختیاری برای این فعالان بود. اما امسال همین پروژه بازطراحی وب‌سایت می‌تواند عامل اصلی بقا برای آژانس‌ها و بیمه‌گران عمر کوچکتر به شمار بیاید که بخش قابل توجهی از کسب‌وکارشان از طریق وب‌سایتشان انجام می‌شود.

اسمارت هاربور، یک سرویس بازاریابی اینترنتی در کلمبوس، اوهایو است در پیش‌بینی روندهای آژانس‌های بیمه در سال ۲۰۱۹ خود از استفاده گوگل از اولین وب‌سایت استراتژی فهرست موبایلی در مارس ۲۰۱۸ گفته بود.

این بدان معنا است که زمانی که گوگل تصمیم می‌گیرد که کدام سایت کجا و در چه زمانی نمایش داده شود، سیستم فقط تمرکزش را روی محتوای موبایلی قرار می‌دهد.

با اینکه نسخه دسکتاپ به مصرف‌کنندگان امکان جستجو و پیدا کردن محصولات و سرویس‌های موردنظرشان را می‌داد، اما اکنون از هر زمان دیگری واجب‌تر است که عاملان در کنار سایت‌های دسکتاپ، سایت‌های موبایلی پاسخگو هم داشته باشند تا به رشد و توسعه و موفقیت آنها کمک کند.

۴-امکان ارسال پیام در این آژانس‌های بیمه چگونه است؟
بسیاری از مصرف‌کنندگان از تلفن‌های همراهشان بیشتر برای وب‌گردی و ارسال پیام تا برقراری تماس استفاده می‌کنند. همین موضوع می‌تواند تغییرات مهمی در نحوه فعالیت دنیای بیمه ایجاد کند. ارسال متن یکی از مهمترین شیوه‌های ارتباط میان افراد نسل میلنیال است. ارسال پیام، روش محبوب برقراری تماس و ارتباط برای مشتریان نسل بعدی بیمه نیز است.

۵-امنیت داده در این حوزه چطور است؟
تحلیلگران دیلویت در چشم‌انداز سال ۲۰۱۹ خود گفتند که مشکلات امنیت سایبری به قدری جدی شده که تلاش‌ها و اقدامات بیمه‌گران برای انتقال به سمت کلود را کاهش دهد

به نظر می‌رسد امنیت سایبری یکی از عوامل نگران‌کننده در بخش کلود باشد چراکه سیستم‌های کر و داده‌های حیاتی عمدتا از سایت خارج و به اشخاص ثالث منتقل شود. بیمه‌گران باید به خاطر داشته باشند در حالی که ممکن است ارائه‌دهندگان برای موارد امنیت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کلود پاسخگو باشند، به کارگیری سیاست‌های امنیتی برای عملکردهای کلود در نهایت جزو مسئولیت‌ بیمه‌گران محسوب می‌شود.

 

 

منبع
 راه پرداخت به نقل از  Think Advisor

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا