بین المللپرداخت الکترونیک

معرفی پنج یونیکورنی که در سال ۲۰۱۹ احتمالا IPO انجام می‌دهند

باتوجه به اینکه هر دو شرکت اوبر و لیفت، پرونده‌های محرمانه عرضه اولیه سهام (IPO) را ارائه داده‌اند، می‌توان این انتظار را داشت که در اوایل سال ۲۰۱۹ امکان عرضه اولیه سهام این دو شرکت ارائه شود. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران خصوصی و عمومی حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد IPO اسلک و پینترست هم زده‌اند. اما این شرکت‌ها تنها یونیکورن‌هایی نیستند که در سال آینده می‌توانیم شاهد حضورشان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شرکت ارائه‌دهنده داده سی‌بی‌اینسایتس (CB Insights) با استفاده از الگوریتم رتبه‌بندی مختص خود، در آخرین گزارش IPO خود شرکت‌های پنج میلیارد دلاری که احتمال دارد در عرضه اولیه سهام سال آینده حضور داشته باشند را رتبه‌بندی کرد.

این الگوریتم برای تعیین پیشنهادها، سیگنال‌های عمومی غیرسنتی ازجمله استخدام‌ها، ترافیک وب و داده‌های اپلیکیشن موبایلی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. در ادامه پنج استارت‌آپی که در راس این لیست قرار گرفته‌اند را معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید

 

پلوتون

استارت‌آپ پلوتون که با نام «نتفلیکس تناسب اندام» شناخته می‌شود، توانست با جذب سرمایه ۵۵۰ میلیون دلاری به ارزش ۴ میلیارد دلار برسد. این استارت‌آپ توسط جان فولی راه‌اندازی شد و تولیدکننده وسایل ورزشی مجهز به فناوری است و بیش از دو برابر رشد کرده است. مقر اصلی این شرکت در نیویورک است. باتوجه به اینکه هیچ برنامه‌ای برای IPO عمومی ندارد، فولی اخیرا به وال استریت ژورنال گفته است که سال ۲۰۱۹ می‌تواند معنای زیادی برای شروع بازار سهامش داشته باشد.

سرمایه‌گذاران برگزیده: ال کاترتون، ترو ونچر و تایگر گلوبال

 

کلودفلر

احتمالا یونیکورن امنیت سایبری کلودفلر در نیمه اول سال ۲۰۱۹ وارد بازارهای مالی عمومی می‌شود و به نظر می‌رسد که سال آینده سال بسیار خوبی برای صنعت امنیت باشد. این پلتفرم امنیت و عملکرد وب با ارزشی معادل ۳/۵ میلیارد دلار خودش را آماده IPO می‌کند. از سال ۲۰۰۹ که این شرکت در سانفرانسیسکو تاسیس شد توانست ۲۵۰ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به دست آورد.

کراداستریک، یونیکورن امنیت دیگری است که قصد دارد سال آینده عرضه اولیه سهامش را به صورت عمومی انجام دهد و همچنین بعید هم نیست که استارت‌آپ‌های ایلومینو و لوک‌اوت هم وارد بازار مالی عمومی شوند.

سرمایه‌گذاران برگزیده: پلیون ونچر پارتنرز، ان‌ای‌ای و ونراک

 

زوم

زوم، ارائه‌دهنده سرویس‌های کنفرانس‌های ویدویی، جلسات آنلاین و ابزار پیام‌رسانی گروهی است که تا به امروز توانسته ۱۶۰ میلیون دلار جذب سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته باشد و به دنبال انجام IPO چند میلیاردی است و از مورگان استنلی برای ارائه عرضه اولیه سهامش کمک گرفته است.

این استارت‌آپ با جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری به ارزش یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید و دفتر مرکزی‌اش در سن خوزه قرار دارد و امیدوار است بتواند با این ارزش در IPO سال آینده شرکت کند.

سرمایه‌گذاران برگزیده: سکویا، امرجنس کپیتال پارتنرز و هوزیرون ونچرز

 

روبریک

اقدامات شرکت مدیریت داده روبریک هم نشان از یک IPO قریب‌الوقوع می‌دهد. این استارت‌آپ ارائه‌دهنده سرویس‌های بک‌آپ و بازیابی داده برای کسب‌وکارها در یک محیط کلود است. دفتر اصلی این استارت‌آپ در پالو آلتو قرار دارد و ارزشی معادل یک میلیارد دلار دارد و تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

سرمایه‌گذاران برگزیده: لایت‌اسپید ونچرز پارتنرز، گری‌لاک و خوسلا ونچرز

 

مدالیا

مدالیا یک پلتفرم مدیریت تجربه مشتری است که نزدیک به دو دهه از زمان تاسیسش می‌گذرد و بالاخره شاید در سال ۲۰۱۹ به یک شرکت عمومی تبدیل شود. این شرکت چندین سال است که برای عرضه اولیه سهامش برنامه‌ریزی کرده و از سال ۲۰۱۵ تا به امروز هم هیچ افزایش سرمایه‌ای نداشته است و در آخرین جذب سرمایه‌اش به ارزش ۱/۲ میلیارد دلاری رسیده است.

سرمایه‌گذار برگزیده: سکویا

 

منبع
راه پرداخت به نقل از Techcrunch

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا