انرژی

تولید روزانه نفت آمریکا از مرز ۱۱.۵ میلیون بشکه گذشت

آمار رسمی نشان داد تولید نفت خام آمریکا در اکتبر به بیش از ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام در اکتبر ۷۹ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۱.۵۳ میلیون بشکه در روز رسید. اما آمار تولید سپتامبر بازبینی شد و ۱۷ هزار بشکه در روز کمتر شده و ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز اعلام شد.  

تولید نفت خام آمریکا در نوامبر سال ۲۰۱۷ رکورد تولید ۱۰.۰۴ میلیون بشکه در روز سال ۱۹۷۰ را شکست و از ژوئن به مدت پنج ماه متوالی رکورد ماهانه را شکسته است.

همچنین بخوانید

تولید نفت در تگزاس به ۴.۷ میلیون بشکه در روز، در داکوتای شمالی به ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز و در نیومکزیکو به ۷۷۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت. تولید فراساحلی خلیج مکزیک به ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین تولید گاز طبیعی در ۴۸ ایالت آمریکا در اکتبر به رکورد ۹۶.۷ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که بالاتر از رکورد ۹۶ میلیارد فوت مکعب در روز در سپتامبر بود.

فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد مجموع تولید نفت آمریکا در حدود سال ۲۰۲۵ با مجموع تولید روسیه و عربستان سعودی برابری خواهد کرد. در گزارشی که اوایل سال ۲۰۱۸ از سوی آژانس بین‌المللی انرژی منتشر شد، پیش‌بینی شد تولید نفت آمریکا تحت تاثیر فعالیت صنعت شیل این کشور، تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۷ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد که بیش از نیمی از ۶.۴ میلیون بشکه در روز مجموع رشد ظرفیت تولید جهانی پیش‌بینی شده تا آن زمان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا