بانکبانک و بیمه

ماهیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، در جامعه ماهیتی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ضمن تبریک گرامیداشت یازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: ماهیت این بانک در نظام بانکی ماهیتی اسلامی است و به دنبال سودآوری و ثروت اندوزی نمی باشد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهارداشت: با توجه به ماهیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، پسندیده است مردم سرمایه خود را نزد این بانک نگهداری کنند تا ضمن برخورداری از اجر معنوی قرض الحسنه بتوانند در شکوفایی اقتصادی و مسئولیت های اجتماعی بانک نیز سهیم باشند.
وی تصریح کرد: نظام بانکداری اسلامی، قرض الحسنه است و یک درهم قرض الحسنه ۱۸ برابر انفاق ثواب دارد و اسلام سرمایه گذاری اقتصادی در جامعه و اینکه پول تبدیل به فعالیت اقتصادی شود را در اولویت قرار داده تا چرخ اقتصادی کشور به فعالیت درآید.
وی تاکید کرد: قرض الحسنه امری مشترک در میان شیعه و سنی است بنابراین ما باید فرهنگ قرض الحسنه را در جامعه رواج دهیم تا مانع از فقر و تهی دستی و بیکاری در جامعه شویم.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر در جامعه سرمایه گذاری و شغلی ایجاد نشود، می تواند بازتاب های منفی را در حوزه اقتصاد به وجود آورد، بنابراین اگر یک اقتصاد سالم و هنجاری را می خواهیم باید اقتصاد از هر چه ناهنجار است پرهیز کند، که یکی از آن موارد بیکاری است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است با هدایت بخش هایی از تسهیلات به مسیر اشتغال های کوچک و حمایت از کسب و کارهای خرد، قسمتی از این مشکلات را مرتفع سازد.

از طريق
احمد گردان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا