بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مراسم رونمایی از سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد برگزار شد / مدیرعامل کارن‌کراد: اولین مجموعه خصوصی هستیم که در حوزه تامین مالی با بخش دولتی ارتباط گرفتیم

مراسم رونمایی از سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس، علی ناظمی، مشاور سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی عمیدی، مدیرعامل شرکت کارن‌کراد حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،عمیدی در حاشیه مراسم درباره اینکه چرا در رونمایی این محصول به اولین بودن آن اشاره شده، به خبرنگار راه پرداخت پاسخ داد: «چندین برنامه دولتی در این حوزه وجود داشته که هیچ‌کدام از آنها به سرانجام نرسیده است. ما اولین مجموعه خصوصی هستیم که با ایجاد این سامانه و پیشنهاد آن به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری توانستیم اولین ارتباط را با بخش دولتی فراهم کنیم.»

او در ادامه گفت: «در واقع منظور از اولین مجموعه این است که از میان سرویس‌هایی که در این حوزه کار شده، سامانه ما توانست مورد قبول بخش دولتی قرار بگیرد. کسب‌وکار اصلی شرکت کارن کراد این است که ارتباط بین سرمایه‌گذار و مشاوران کسب‌وکار را فراهم کند. ما در ابتدا به عنوان یک کارگزار رسالت داریم که به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا برای جذب سرمایه کمک کنیم. بعد از آن سرمایه‌گذاران خرد و عموم مردم هم می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.»

همچنین بخوانید

در این مراسم که توسط شرکت کارن کراد و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، سخنرانان به ضرورت ایجاد این سامانه برای ارتباط بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی اشاره کردند.

تلاش می‌کنیم کراد فاندینگ را بر بستر بلاکچین پیاده کنیم
امیر هامونی با اشاره به تصویب و نهایی شدن دستورالعمل کرادفاندینگ، گفت: «به این فکر می‌کنیم که کراد فاندینگ را بر بستر بلاکچین پیاده‌سازی و در این زمینه از شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده کنیم.»

او از تصویب صندوق صندوق‌ها (Fund of Funds) توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خبرداد و گفت: «این دستورالعمل بهترین روش برای جذب منابع مالی است که در بخش حاکمیتی و خصوصی در اکوسیستم دانش‌بنیان و استارتاپی وجود دارد.»

در ادامه دلیری با بیان اینکه استفاده از سامانه تأمین مالی می‌توان خلأ به وجود آمده در کشور را حل کرد، گفت: «از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند لینک ارتباطی موثرتری با هم داشته باشند.»

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: «حوزه استارت‌آپ و دانش‌بنیان یکی از بسترهایی است که باید فعالیت آنها در سرمایه‌گذاری پررنگ‌تر شود. در چند سال اخیر تمرکز ما بر این بوده که بتوانیم فضای ویژه‌تری را در بستر سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم.»

او با اشاره به اینکه در ابتدای کار این نگاه ایجاد شد که به عنوان دولت، متولی برقراری این ارتباط شویم، ادامه داد: «معتقد هستیم که در حوزه فناوری، دولت کمتر حضور دارد و بیشتر کارگزاران ما بخش خصوصی هستند. بر همین مبنا فراخوانی ارائه شد تا افرادی که در این زمینه می‌توانند ارتباط بین صاحبان ایده، سرمایه‌گذار و مشاوران را برقرار کنند، جذب شوند.»

دلیری اضافه کرد: «ما در معاونت مشکلی با عنوان تأمین مالی نداریم. ولی شرکت‌ها به دلیل اینکه مراحل نوپایی خود را طی می‌کنند، باید سرمایه‌گذاری و امکان ارتباط با آنها شکل بگیرد. این جلسه به بهانه رونمایی از این سامانه باعث شد فراخوانی را به سرمایه‌گذاران برای تعامل بیشتر ارائه دهیم. خدماتی که معاونت علم و فناوری به شرکت‌ها ارائه می‌دهد، باعث می‌شود هزینه‌ها کاهش یابند. لذا معتقدم یکی از بهترین بسترهای ایجاد سرمایه‌گذاری، در حوزه استارت‌آپ‌ها است.»

آمادگی مشارکت با بخش خصوصی را داریم
مشاور سرمایه‌گذاری صندوق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در ادامه مراسم اشاره کرد: «صندوق نوآوری و شکوفایی تا امروز تمرکزش بر تسهیلات و ابزار بدهی بوده است. ما در دوره جدید، تمرکز را بر ابزار مشارکت سهام می‌گذاریم و از ظرفیت‌های موجود در بستر بازار استقاده می‌کنیم.»

به گفته علی ناظمی اهمیت این سامانه به قدری است که باید تکثیر شود و متکی بر توان بخش خصوصی و شفافیت در بازار، ارائه شود و ما آمادگی این را داریم که با بخش‌های خصوصی مشارکت کنیم.

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا