بورسفرابورس

ارزش مبادلات روزانه فرابورس به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید

در آخرین روز کاری هفته؛

آخرین روز کاری هفته دوم دی‌ماه در فرابورس ایران با تغییر مالکیت ۷۵۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال به پایان رسید که نشان‌دهنده افزایش حجم و ارزش مبادلات امروز نسبت به روز گذشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، امروز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه بازارهای اول و دوم فرابورس میزبان تغییر مالکیت ۳۵۸ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بودند.

ادامه مبادلات سهام در بازار پایه نیز به نقل‌وانتقال بیش از ۴۴۶ میلیون سهم در تابلوهای الف، ب و ج این بازار انجامید که ارزش این معامله‌ها به ۹۷۷ میلیارد ریال رسید.

نگاهی به جدول افزایش و کاهش قیمت نمادهای فرابورسی حاکی از آن است که نمادهای «بپاس» و «غفارس» به ترتیب از گروه‌های بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تامین اجتماعی و محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، بیشترین رشد قیمت و در سمت مقابل نماد ذوب بیشترین افت قیمت را تجربه کرده است.

نماد ذوب در عین حال بیشترین تاثیر را در افت ۷ واحدی آیفکس در روز جاری بر جای گذاشت و با وجود حمایت ۵ واحدی از جانب نمادهای «دماوند» و «ارفع» از شاخص کل فرابورس، این نماگر نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در ارتفاع ۱۸۷۵ قرار گرفت.

امروز ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نماد معاملاتی «سپرده ۴» به صورت بلوکی معامله شد.

همچنین شنبه هفته آتی ۳۲ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پخش البرز با قیمت پایه کل ۸۷۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از طریق بازار دوم فرابورس ایران، عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا