ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هوش مصنوعی چگونه موجب ساده شدن سخت افزارها در گوشی های هوشمند می شود؟

اسنپدراگون ۸۵۵ برای گوشی‌های هوشمند و اسنپدراگون ۸cx برای کامپیوتر‌ها که کوالکام در رویداد ماه گذشته‌ی اسنپدراگون معرفی کرد، جهشی عظیم در بخش تکنولوژی محسوب می‌شد. اما در عصری که تنها تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند از نهایت قدرت تلفن‌های هوشمند استفاده کنند، کوالکام نشان داد که بهینه سازی هوش مصنوعی تا چه حد می‌تواند بیش از پیشرفت سخت افزاری اهمیت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در واقع کوالکام نشان داد که محاسبات هوش مصنوعی تا چه حد می‌توانند تجربه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند را بهینه سازند. آن‌ها به جای نمایش دادن ویرایش تصاویر گرافیکی، با یک تماس تلفنی آغاز کردند که در آن هوش مصنوعی می‌توانست تشخیص دهد که صدای پخش شده مال چه کسی است و همچنین می‌توانست صدای نویز محیط را از بین ببرد.

اما فوق العاده تر از تاثیرگذاری فوق العاده‌ی تکنیک‌های هوش مصنوعی، بهینه بودن آن‌هاست؛ حداقل در رابطه با سخت افزار. تکنیک‌های امروزی برای از بین بردن صدای نویز محیط را در نظر بگیرید. ما برای این کار نیاز به چند میکروفون و سخت افزار‌های پیشرفته داریم. اما کوالکام این کار را تنها با استفاده از یک میکروفون انجام داد. در این بین می‌توان به مثال‌های بسیار زیاد دیگر نیز اشاره کرد.

همچنین بخوانید

همه‌ی این مسائل نشان دهنده‌ی قدرت فوق العاده‌ی هوش مصنوعی و بهینه بودن آن است. این که هوش مصنوعی می‌تواند نوع مختلفی از اشیاء صوتی و تصویری را تشخیص دهد و تلاش کند تا آن‌ها را بهبود بخشد.

موضوع حذف شدن صدای نویز محیط به خودی خود نشان می‌دهد که تا چه حد هوش مصنوعی می‌تواند قدرت تلفن‌های هوشمند را بدون استفاده از سخت افزار‌های گران قیمت و پیچیده ممکن سازد. موضوعی که تنها مربوط به پردازش هوش مصنوعی می‌شود و نه استفاده از سخت افزار‌های پیچیده‌تر.

به طور قطع بهترین استفاده از هوش مصنوعی هم زمانی اتفاق می‌افتد که از پیشرفته‌ترین چیپست‌ها و پردازنده‌ها استفاده نماییم. اما موضوعی که در این بین حائز اهمیت است، قدرت بی چون و چرای هوش مصنوعی در ارائه‌ی بهینه‌ترین راه حل است. زمانی که همه‌ی راه حل‌ها نشدنی و غیر بهینه به نظر می‌رسند، می‌توان به دور از پیچیدگی انجام امور یاد شده را به هوش مصنوعی سپرد. موضوعی که در دراز مدت منجر به ساده شدن سخت افزار‌ها و پیشرفته شدن محاسبات هوش مصنوعی خواهد شد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا