خودروصنعت، معدن، تجارت

هجمه‌های بی دلیل به قطعه سازان بزرگ کشور آب در آسیاب دشمنان ریختن است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم استقلال و خودکفایی در حوزه‌های صنعتی ، به اهمیت فعالیت قطعه سازان کشور در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: باید در تمام زمینه‌ها به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی از ایجاد انحصار جلوگیری کنیم تا فضای کسب و کار رقابتی شود زیرا آینده موفق صنایع ما در گرو فعالیت در فضای رقابتی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی گلمرادی اظهار کرد: قطعا حمایت و مراقبت از قطعه سازان و تولیدکنندگان بزرگ داخلی برای رونق صنعت خودروسازی یک ضرورت است و اگر شرکت‌های قطعه ساز با مشکل مواجه شده و موفق نشوند حتما صنعت خودرو ما شکست خواهد خورد.

وی افزود: باید برای توسعه قطعه سازان و رفع مشکلات و حاشیه‌های ایجاد شده برای آنها تلاش کنیم و و فضای مزیت رقابتی را برای آنها ایجاد کنیم . از جمله شرکت‌هایی که توانمندی‌های بسیار خوبی داشته و می تواند در این فضا به رونق صنعت خودرو و قطعه سازی کشور کمک کند گروه قطعه سازی عظام است.

همچنین بخوانید

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: گروه عظام با توجه به سوابق و پیشینه و نقش آفرینی که در سنوات گذشته در صنعت خودرو کشور داشته است باید بیشتر تقویت شده و مورد توجه واقع شود. اخیرا مطالب و مواضعی در ارتباط با آنها شکل گرفته است که این گونه حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان ریختن است.

گلمرادی افزود: باید در کنار مشکلات به نقاط قوت هر مجموعه نیز توجه ویژه داشته باشیم و البته در جهت رفع مشکلات نیز گام برداریم، اما نباید رفتار ما حذفی باشد یعنی به جای اینکه مجموعه ای را تقویت کرده و مشکلات را برطرف کنیم ساده ترین کار این باشد که اینها را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند توسعه در حوزه قطعه سازی علی الخصوص شرکت‌هایی استخوان دار و باسابقه مانند عظام هستیم. اگر شرکتی مانند عظام با مشکل مواجه شود در واقع مدیریت کشور در حوزه صنعت زیر سوال می رود. ما کشوری هستیم که امروز با مسائل و مشکلات خیلی جدی مواجه هستیم و فشارها و بار تحریم‌ها بر روی دوش کشور سنگینی می کند، بعد ما با ایجاد حواشی بی پایه داشته‌هایمان را نیز از دست می دهیم. اینها در واقع روش‌ها و رویه‌های غلطی است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم بندر امام خمینی(ره) و امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه کسانی که به هر دلیلی باعث می شوند تا شرکت‌های این چنینی آسیب ببینند باید این کار را متوقف کنند.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا