امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خیز انگلیس برای تبدیل شدن به تولید برتر مواد غذایی جهان

وزیر بازرگانی انگلیس در کنفرانس اتحادیه کشاورزان ملی این کشور از اختصاص ۹۰ میلیون پوند بودجه حمایتی برای ارتقاء فناوری دربخش کشاورزی ودستیابی انگلستان به رتبه برتر موادغذایی درجهان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت انگلیس، گِرگ کلارک وزیر بازرگانی انگلیس در کنفرانس اتحادیه کشاورزان ملی انگلیس که در ۲۱ فوریه ۲۰۱۸ برگزار شد، از اختصاص ۹۰ میلیون پوند بودجه حمایتی برای ارتقا فناوری در بخش کشاورزی و دستیابی انگلستان به رتبه برتر تولید مواد غذایی در جهان خبر داد.

وزیر بازرگانی انگلیس در کنفرانس اتحادیه کشاورزان ملی از شروع اقداماتی برای تحول در کشاورزی به‌عنوان بخشی از استراتژی صنعتی دولت خبر داد و گفت: «استفاده سازمان ملی نقشه‌برداری از تصاویر ماهواره‌ای و جمع‌آوری داده‌های دیجیتال برای نقشه‌برداری بیش از ۲۰۰هزار مایل از زمین‌های کشاورزی انگلیس و برنامه حفاظت از محصول (Crop Protect) که به کشاورزان برای حفاظت از محصولشان در برابر آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز کمک می‌کند؛ بخشی از ابداعات تکنولوژیکی هستند که کشاورزی و تولید مواد غذایی را بهبود بخشیده‌اند». کلارک تأکید کرد که فناوری‌های جدید درآمد کشاورزان را افزایش می‌دهد و کسب‌وکارهای کشاورزی را بیشتر از گذشته سودآور می‌کند.

دولت انگلیس و تخصیص ۹۰ میلیون پوند جهت ارتقا فناوری در بخش کشاورزی

کلارک همچنین در این کنفرانس از تخصیص ۹۰ میلیون پوند بودجه جدید برای دستیابی انگلستان به رتبه برتر تولید تجاری مواد غذایی در جهان به کمک علم رباتیک، هوش مصنوعی و علوم اطلاعات خبر داد و افزود این بودجه به‌عنوان بخش جدید صندوق چالش استراتژی صنعتی (ISCF)  تحویل داده می‌شود، که پذیرش تکنولوژی و نوآوری را برای کسب‌وکارهای مربوط به کشاورزی و تولید مواد غذایی تسهیل می­کند. به گفته وی این نوآوری به خاطر تقاضای فزاینده غذای یک جمعیت در حال رشد، تقویت رشد روستایی و ایجاد مشاغل با مهارت بالا بسیار حیاتی است.

اشتغال کشاورزی در انگلیس بیشتر از بخش­های خودروسازی و هوافضا

گرک کلارک وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس درباره اهمیت رشد کشاورزی برای اقتصاد انگلیس گفت: «من کسی هستم که در تمام عمر اعتقاد داشته‌ام، کشاورزی نه‌تنها برای اقتصاد ما که برای کشور ما اساسی و حیاتی است. بخش کشاورزی بزرگ‌ترین بخش صنعتی در انگلستان است که تقریباً ۴ میلیون نفر در این بخش مشغول کار هستند  و بزرگ‌تر از ترکیب بخش­های خودروسازی و هوافضا در این کشور است».

کلارک، وزیر بازرگانی فعلی انگلیس و وزیر علوم سابق این کشور خطاب به کشاورزان گفت: «به دلیل نقش منحصربه‌فرد شما در تولید غذای مردم این کشور، کشاورزی باید همانند سایر صنایع بزرگ،   سودآور باشید و ما هم باید به ایجاد شرایط مناسب سرمایه‌گذاری در آینده کمک کنیم. با انقلاب تکنولوژیکی که در حال رخ دادن است باید مهارت نیروی کار کشاورزی نیز به‌سرعت افزایش یابد».

به گزارش سایت دولتی انگلیس، حمایت­های دولتی، به استحکام توسعه‌ی تولید محصولات کشاورزی انگلستان کمک می‌کند و در حال حاضر رویکرد حمایتی فناورانه کشاورزی این کشور به‌قرار زیر است:

۱- گردآوردن شرکت‌های تجاری، کشاورزان و دانشگاهیان برای پیشبرد پروژه­های تحقیقاتی اولویت‌دار

۲- حمایت از شتاب‌دهنده‌های نوآوری که مسئول بررسی پتانسیل‌های تجاری ایده‌های تکنولوژیک جدید هستند

۳- شرح پروژه‌های نوآورانه کشاورزی تکنولوژیک و نحوه کار آن‌ها در میدان عمل

۴- راه‌اندازی یک برنامه تحقیقاتی دوجانبه جدید که اولویت‌های مشترک بین‌المللی را شناسایی و تسریع خواهد کرد و به ایجاد فرصت‌های صادراتی برای تکنولوژی‌های پیشگام کشاورزی و نوآوری‌های خارجی کمک می‌کند.

کاربرد هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در کشاورزی انگلیس

در حال حاضر کشاورزان انگلستانی، شرکت‌های فناوری کشاورزی و مراکز تحقیقاتی به‌واسطه استفاده از فناوری‌هایی مانند پردازش اطلاعات، رباتیک و هوش مصنوعی و به کمک ایجاد تکنولوژی‌ها و رویکردهای جدید فناورانه این مسیر را دنبال می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

مرکز نوآوری کشاورزی دقیق  (AGRI-EPI) که سازمان‌های پیشرو در زنجیره تولید مواد غذایی را برای تبدیل‌شدن به یک مرکز برجسته جهانی در کشاورزی دقیق، راهنمایی می‌کند.

برنامه‌های موبایل و وب‌سایت حفاظت از محصولات کشاورزی(Crop Protect) که توسط موسسه تحقیقات کشاورزی Rothamsted توسعه پیدا کرده است و به کشاورزان کمک می‌کند تا از طریق مدیریت هوشمند آفات و بیماری‌ها،  از محصولاتشان محافظت کنند.

سازمان ملی نقشه‌برداری از ماهواره‌های خود جهت نقشه‌برداری دقیق ۲۳۲، ۳۴۲مایل از زمین‌های کشاورزی انگلستان استفاده کرده است تا مجموعه‌ای از داده‌های دیجیتال را فراهم آورد. همچنین از هواپیماهایی که دوربین‌های تصویربرداری دیجیتال بر روی آن‌ها نصب شده است برای ثبت هزاران عکس منحصربه‌فردی که می‌توانند مزارع و سراسر مناظر سبز را ترسیم کنند؛ استفاده می‌کند.

همچنین پروفسور مارک والپورت مدیر اجرائی سازمان تحقیقات و نوآوری انگلستان (UKRI) و مسئول صندوق چالش استراتژی صنعتی (ISCF) اظهار داشت: «توسعه و به‌کارگیری مؤثر آخرین تکنولوژی‌ها باعث تحول اساسی و انقلاب در شیوه تولید مواد غذایی خواهد شد و ما در بخش کشاورزی می‌توانیم فرآیندی کارآمدتر، مولدتر و پایدارتری جهت ارائه‌ی مزایایی به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کنیم و ISCF  دقیقاً به همین دلیل ایجاد شده است».

لینک مرجع خبر

https://www.gov.uk/government/news/business-secretary-calls-for-new-tech-revolution-in-agriculture

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا