بانک و بیمهبیمه

آخرین وضعیت طرح پوشش بیمه زنان خانه دار

در بودجه سال ۹۷، ۲۴۰ میلیارد تومان را برای بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شده است که به طور کامل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شد.

زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با به نتیجه رسیدن طرح بیمه زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار به گفت:  بحث بیمه ی زنان خانه دار با سه فرزند و زنان سرپرست خانوار  را برای اولین بار در برنامه ی ششم لحاظ کردیم. در این راستا سال گذشته بودجه ای را از دولت گرفتیم و بخشی از این طرح را به اجرا در آوردیم اما همچنان پیگیر هستیم که بودجه بیشتری را دریافت کنیم تا بتوانیم که این دو گروه را به طور کامل تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بهداشت نیوز، به وی اضافه کرد: ماده ای را به طور اختصاصی برای مسائل زنان سرپرست خانوار تعریف کردیم که اشتغال، توانمندسازی، بیمه و مسائل دیگر این گروه در آن اشاره شده است. بودجه را نیز در سال ۹۶ و ۹۷ گرفتیم و در برخی استان ها طرح جامع زنان سرپرست خانوار که بیمه را هم شامل می شود، به طور پایلوت به اجرا در آوردیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متأسفانه دلیل اینکه بیمه ی هر دو گروه را به طور کامل نتوانستیم لحاظ کنیم، مشکلات بودجه ای و مالی این بحث بوده است. با وجود اینکه ما مبلغی را برای این طرح مصوب کردیم  اما در نهایت بودجه ی لازم  توسط دولت تخصیص  پیدا نکرد و طرح به طور کامل اجرا نشد.

همچنین ساعی ضمن بیان اینکه بیمه زنان خانه دار بسیار مسأله مهمی است، گفت: در مراحل بعدی این طرح تلاش داریم بیمه را برای زنان خانه دار به طور عام لحاظ کنیم چرا که این مسأله را یک  ضرورت می دانیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا