بین الملل

اپل درباره سقوط اقتصاد چین هشدار داد / سهام اپل مجددا سقوط کرد

 

اقتصاد چین دارد قدرتش را از دست می‌دهد. تیم کوک مدیرعامل اپل، در نامه‌ای در خصوص کاهش درآمد و سهام شرکت، فروش ضعیف محصولاتش در دومین اقتصاد بزرگ دنیا، یعنی چین را تاحدی مقصر این اتفاق دانست و گفت که شرکت میزان کاهش فروش رخ‌داده را پیش‌بینی نکرده بود. به‌تازگی هم سهام اپل با هفت درصد سقوط مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،کوک در این خصوص گفت: «با اینکه ما پیش‌بینی ظهور برخی چالش‌ها در بازارهای در حال ظهور را کرده بودیم اما از پیش‌بینی میزان ضعف اقتصادی در کشور چین را نادیده گرفته بودیم.»

همچنین بخوانید

باتوجه پیش‌بینی درآمد ۸۴ میلیارد دلاری در سه ماهه مالی اول اپل در مقایسه با انتظارات تحلیلگران که درآمد ۹۱ میلیارد دلاری را انتظار داشتند، موجب شد که تیم کوک در نامه خود به این موضوع اشاره کند که این کاهش درآمد در چین بیشتر در فروش محصولاتی مانند آیفون، مک و آی‌پدها رخ داده است.

این اتفاقات در دورانی رخ داده که نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی چین رو به افزایش است و این کشور در ضعیف‌ترین سرعت رشد خود در این چند ماه قرار دارد.

باتوجه به تنش‌های تجاری که میان ایالات متحده و چین وجود دارد و همینطور تعرفه‌های چند میلیارد دلاری بسیار زیادی که واشنگتن و پکن روی محصولات یکدیگر قرار داده‌اند، کوک می‌گوید: «تاثیرات مربوط به شرایط نامطمئن بازارهای مالی به سمت مصرف‌کنندگان هم رسیده است و میزان شلوغی و فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و کانال‌های شرکای ما در چین رو به کاهش است. داده‌های بازار نشان می‌دهد که فشار روی بازار تلفن‌های هوشمند چین بسیار زیاد است.»

جان هیگینز اقتصاددان ارشد بازار در کپیتال اکونومیست می‌گوید: «در سال ۲۰۱۸، نگرانی‌های موجود در سقوط اقتصاد چین، چه به دلایل داخلی و چه به دلیل جنگ تجاری‌اش با آمریکا، هم بر واحد پول رنمینبی و هم بر سهام بازار کشور تاثیرات زیادی گذاشت.»

 

 

منبع
راه پرداخت به نقل از  Business Insider

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا