بورسفرابورس

بیش از ۶۲۶ میلیون ورقه بهادار در فرابورس معامله شد

در نخستین روز کاری از هفته جاری؛

معاملات فرابورس ایران در پانزدهمین روز از دی‌ماه ۱۳۹۷ با تغییر مالکیت بیش از ۶۲۶ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال دنبال شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از روابط عمومی فرابورس ایران، در نخستین روز کاری از هفته جاری شاخص کل فرابورس نیز با ۳.۹ واحد افت در بالاتر از سطح ۱۸۷۱ واحدی ایستاد.

در حالی که نمادهای «زاگرس»، «دماوند»، «شاوان» و «ارفع» تا سطح حداکثر ۴.۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند، اما تاثیر منفی نمادهای «ذوب»، «مارون» و «کگهر» که تا سطح حداکثر ۷.۹ واحد بر این نماگر رقم خورد موجب شد تا در نهایت شاخص کل افت نزدیک به ۴ واحدی را تجربه کند.

در جریان معاملات شنبه نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، ایتالران و کی بی سی متوقف در مقابل نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، بانک شهر و بیمه دی بازگشایی شدند.

همچنین نگاهی به نمادهایی با تجربه بیشترین نوسان قیمت نشان می‌دهد در حالی که نمادهای «زبینا»، «غمینو» و «دماوند» تا سطح ۵ درصد افزایش قیمت یافتند، اما نمادهای «قچار»، «سدبیر» و «ذوب» تا سطح حداکثر ۵ درصد با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن با دادوستد ۱۱۶ میلیون سهم به ارزش ۱۹۳ میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمام نمادهای مورد مبادله در بازارهای فرابورسی کسب کرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد آن بودیم ۱۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۰۷۵ میلیارد ریال دست به دست شد که بیشترین حجم معاملات به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و بالاترین ارزش آن به دادوستدهای اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت.

روز جاری در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز اغلب نمادهای مورد معاملات با رشد قیمتی روبه‌رو شدند و در بازه ۲۲۰ هزار تا ۶۲۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا