بانکبانک و بیمه

مجلس تصمیم‌گیرنده حذف صفر از پول ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی باید از طریق مجلس مصوب شود، گفت: دولت در این رابطه باید با ارائه لایحه‌ای به مجلس پیگیر وضعیت پول ملی و واحد آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ARMANEGHTESADI.COM)،سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه در جریان بررسی لایحه بانک مرکزی در دولت حذف ۴ صفر از پول ملی مصوب شده است، به ایبِنا گفت: چندین سال از مطرح شدن بحث حذف صفر از پول ملی می گذرد شاید در دولت نهم و دهم نیز مطرح شده و در دولت یازدهم نیز مجلس مصوبه‌ای مبنی بر حذف ریال و تبدیل به تومان داشت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته حذف یک صفر از پول ملی مطرح بود که آن هم به نوعی عملیاتی نشد، افزود: اگر این موضوع محقق می‌شد باید تمام سکه‌های ضرب شده و اسکناس های چاپ شده تغییر می کرد.
وی با تاکید بر نباید تغییر در واحد پول به نوعی باشد که فقط در لفظ مدنظر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر کسی برای خرید از واژه ریال استفاده نمی کند و در واقع همان تومان حاکم است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی باید از طریق مجلس مصوب شود، گفت: دولت در این رابطه باید با ارایه لایحه‌ای به مجلس پیگیر وضعیت پول ملی و واحد آن باشد.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه کمیسیون های تخصصی مجلس باید در خصوص همه جوانب حذف ۴ صفر از پول ملی بررسی‌های کارشناسانه انجام دهند، افزود: در نهایت صحن علنی مجلس باید در خصوص عاقبت آن تصمیم گیری کند.
وی با بیان اینکه ما باید ببینیم که با حذف صفر چه تغییری در کشور، ارزش پول ملی و غیره ایجاد می شود، تصریح کرد:  با حذف صفر تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نخواهد شد؛ اکنون مردم با کاهش قدرت خرید خود به شدت درگیر بوده و در نتیجه آن سفره های مردم کوچک و کوچک تر شده است از این رو دولت باید برای این مهم تدبیری کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه تغییر در واحد پول ملی باید منوط به بهبود وضعیت معیشت مردم و ایجاد توازن در آن باشد، گفت: اگر توازن میان توانایی مردم و وضعیت اقتصادی نباشد هر نوع تغییری در واحد پول ملی بی فایده است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا