بانکبانک و بیمه

اثرات حذف ۴ صفر از پول ملی بر کاهش هزینه‌ها 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: حذف صفر از پول ملی به کاهش هزینه ضرب سکه و اسکناس در آینده منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شهباز حسن پور بیگلری با اشاره مصوبه دولت در جریان بررسی لایحه بانک مرکزی در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: این بهترین اقدام در راستای ساده‌سازی اعداد است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از ابتدا موافق حذف ۴ صفر به جای یک صفر از پول ملی بوده‌ایم، تصریح کرد: اقدام به این عمل هزینه‌هایی برای کشور به همراه خواهد داشت که دولت باید با نگاه کارشناسانه آن را نیز برطرف کند.

همچنین بخوانید

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید این لایحه را به مجلس نیز برای تصویب نهایی تقدیم کند، تصریح کرد: با نهایی شدن این اقدام تغییرات بسیاری در حسابداری و همچنین اسناد و مدارک بانکی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از تجربیات موفق کشورها در راستای حذف صفر از پول ملی بهره گیرد، گفت: با تسهیل مناسبات اقتصادی و مالی سردرگمی مردم در حین مراجعه به بانک ها نیز از بین می‌رود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاید در ابتدا تغییر سکه‌ها و اسکناس‌های موجود هزینه در بر داشته باشد اما در نهایت باید بدانیم که ضرب سکه‌های مجدد و اسکناس‌ها در کاهش هزینه‌ها موثر است و به نوعی این اقدام به مثابه سرمایه‌گذاری است.

 

منبع
ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا