صنعتصنعت، معدن، تجارت

هرمزگان آماده همکاری با استرالیا در زمینه سازه های دریایی است

استاندار هرمزگان گفت: این استان در حوزه تجارت و در زمینه سازه های دریایی، محصولات صنایع غذایی دریایی و برگزاری همایش مشترک سرمایه گذاری آماده همکاری و تعامل با کشور استرالیا است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، فریدون همتی در دیدار با سفیر استرالیا در ایران افزود: در مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) زیرساخت های خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور و سازه های دریایی فراهم شده است و آمادگی داریم در این زمینه همکاری های مشترکی با کشور استرالیا داشته باشیم.

وی بیان داشت: وجود معادن متنوع، صنایع بزرگ فولاد، ۲ منطقه آزاد، پنج منطقه ویژه اقتصادی، بزرگترین آب شیرین کن های کشور، سواحل مکران، هفت پالایشگاه نفت و گاز، انجام بیش از ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور و صنایع کشتی سازی از دیگر توانمندی های هرمزگان محسوب می شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این استان همچنین دارای ظرفیت های بزرگ پرورش میگو و ماهی است و در مجموع سالانه ۲۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی پرورش و صید می شود.

همتی یادآورشد: هرمزگان استانی برخوردار از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره، زمین های مستعد برای کشاورزی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم و پرجاذبه برای گردشگران در دریا و سرزمین اصلی است.

**سفیر استرالیا در ایران: ظرفیت های هرمزگان درتسهیل روابط تجاری بین ایران و استرالیا موثر است

سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک بین ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان ۲ کشور موثر باشد.

یان بیگز هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های بازرگانی، کشتی سازی و مناطق آزاد این استان اعلام کرد و افزود: پرورش ماهی در هرمزگان در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و با توجه به توانمندی های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می شود.

وی با اشاره به این که نقطه قوت روابط ایران و استرالیا مردمان دو کشور هستند، گفت: سالانه سه هزار دانشجوی ایرانی وارد دانشگاه های استرالیا می شوند و حدود ۱۰۰ هزار ایرانی نیز در این کشور زندگی می کنند که می توانیم روابط مناسبی را بر این اساس بنیان گذاری کنیم.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا