صنعتصنعت، معدن، تجارت

واردات کالای قفسه بندی اداری توجیه ندارد

یک تولید کننده قفسه های اداری گفت: واردات این کالابه کشورحتی زمانی که قیمت ارزپائین و ثبات اقتصادی در مملکت حاکم بود به هیچ وجه توجیه نداشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا امیدوار تجریشی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: کشور در تولید کالا قفسه بندی اداری به لحاظ مواد اولیه مانند ورق آهن و همینطور نیروی کار و انرژی ارزان دارای مزیت رقابتی است.

وی همچنین اظهارداشت: امکان مانور صادرات بر روی این کالا به شرط عدم صدور بخشنامه های یک شبه برای جلوگیری از صادرات و همینطورتسهیل در مسائل گمرکی وجود دارد.

این تولید کننده قفسه های اداری گفت: امسال صنایع فلزی در تهیه مواد اولیه و همینطور دسترسی به موقع به مواد مورد نیاز بواسطه افزایش نرخ ارز و اختلال در صنعت حمل و نقل به سبب اعتصاب کامیون داران به شدت دچار مشکل شدند.

وی افزود: قیمت رنگ مورد مصرف در تولید قفسه های اداری قبل از افزایش نرخ ارز به ازای هر کیلو ۱۵ هزار تومان بود که این رقم هم اکنون به ازای هر کیلو ۵۰ هزار تومان رسیده است.

امیدوارتجریشی تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید کالا در صنایع فلزی به سبب رشد نرخ مواد اولیه و ارز به شدت بالا رفته چرا که عمده هزینه تولید براساس کیلوگرم است چون کارخانجات مواد اولیه را کیلویی خریداری می کنند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ناگفته نماند هزینه های طراحی، دستمزد، بسته بندی، حمل و نقل و غیره جداگانه محاسبه می شود.

این فعال در حوزه صنایع فلزی یادآورشد: تولیدکنندگان به هیچ وجه دوست ندارند در شرایط فعلی کالا گران به دست مصرف کنندگان برسد چون ضمن کاهش آمار فروش، هزینه های سربار افزایش و در یک کلام تولید توجیه اقتصادی خود را از دست خواهد داد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا