انرژی

مراقب یخ‌زدگی کنتور آب باشید

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان آبفا زمان یخ‌زدگی کنتور آب از ریختن آب جوش و در معرض حرارت قراردادن کنتور خوداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رسول باقری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب، از مشترکان آب و فاضلاب تقاضا داریم که از تجمع آب داخل محوطه کنتور جلوگیری کنند. دمای زیر صفر باعث می‌شود آبی که در چاله کنتور جمع شده است، یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.

وی تاکید کرد: در تهران در خانه‌هایی که جهت شمالی دارند به دلیل افزایش دمای هوا احتمال یخ زدگی کنتور بیش‌تر است و باید کنتور را با پوشال و پارچه بپوشانند تا گرم شود.

همچنین بخوانید

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در دو سال گذشته به دلیل سردی هوا بیش از ۱۰هزار کنتور در استان تهران یخ زد که منجر به قطعی چندساعته آب مشترکان شد.

او افزود: زمانی که سازمان هواشناسی اعلام می‌کند که دمای هوا به منفی صفر درجه می‌رسد، مشترکان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی انجام دهند.

باقری با اشاره به این‌که کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ‌زدگی کنتورهای آب ندارد گفت: جنس لوله‌های آب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتور به دلیل وجود رطوبت یخ می‌زند.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب تهران، او ادامه داد: طبق آیین‌نامه اگر مشترکان از تاسیسات آب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان در صورت یخ‌زدگی با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای بازشدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های آنان می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا