بانک و بیمهبیمه

برترین شرکتهای بیمه به لحاظ سطح توانگری کدام هستند؟

همه شرکت‌های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند اما براساس گزارشی که هر ساله بیمه مرکزی ارائه میکند سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه مشخص میشود.

سطح توانگری چیست و چرا مهم است؟

همچنین بخوانید

منظور از سطح توانگری شرکت‌های بیمه، توانایی شرکت‌های بیمه در برآورده کردن میزان تعهدات مالی بیمه گذارانش است. بر اساس این تقسیم‌بندی، بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه را به ۵ سطح طبقه بندی می‌کند. آخرین گزارش بیمه مرکزی  را میتوانید در سایت بیمه تایم مشاهده کنید.

سطح توانگری از این نظر مهم است که مشتری با خیالی آسوده‌تر میتواند مطمئن باشد که شرکت مدنظر توانایی پرداخت خسارات و تعهدات مالی را دارد یا نه.  برای همین اگر میخواهید خیالتان از این موضوع راحت باشد میتوانید از شرکتهایی که در دسته بندی سطح ۱ قرار دارند خرید کنید.

کدام شرکتهای بیمه در سطح ۱ توانگری قرار دارند؟

شرکتهای زیادی در سطح یک قرار دارند که از طریق لینک ذکر شده در بالا میتوان لیست آنها را مشاهده کرد. اما از معروف‌ترین آنها میتوان به بیمه سامان، بیمه کارآفرین و بیمه پاسارگاد، بیمه نوین، بیمه ملت، بیمه البرز، بیمه ما، سرمد و چند مورد دیگر اشاره کرد. در ادامه دو نمونه از این شرکتها معرفی خواهد شد:

بیمه سامان: گزینهای مناسب برای خرید بیمه عمر

بیمه سامان یکی از شرکتهای بیمه خوش نام و محبوب در میان خریداران انواع بیمه است. از بیمه خودرو و تکمیلی انفرادی گرفته تا بیمه عمر.

بیمه عمر سامان که به نام بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان معروف است تلاش کرده است تا تمام نیازهای مشتریان بیمه عمر را مثل از کار افتادگی، پوشش درمانی، سرمایه فوت و … را در کنار سرمایه‌گذاری بر طرف کند. برای همین میتواند یگ گزینه عالی برای خرید باشد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود مطلب بیمه عمر سامان مطالعه شود تا با انواع آن، پوششها، مزایا و معایب و نکات مهم دیگر آشنا شوید.

بیمه پاسارگاد: محبوبتی که نمیتوان نادیدهاش گرفت

بیمه پاسارگاد شاید معروف‌ترین نام در بین خریداران بیمه عمر باشد. اخیرا در نظرسنجی که در سایت بیمه تایم در رابطه با بهترین بیمه عمر از نظر مردم ارائه شد بیمه پاسارگارد محبوب‌ترین بیمه عمر شناخته شد. اما اینکه چرا بیمه عمر پاسارگاد انقدر محبوب است را بهتر است در این مطلب مطالعه کنید.

بیمه کارآفرین: شرکتی مبتکر در ارائه طرحهای بیمه عمر

شرکت بیمه کارآفرین در سال ۱۳۸۳ با ارایه طرح بیمه عمر و سرمایه گذاری خود توانست به عنوان یکی از اولین شرکت‌های توانا و مبتکر بیمه عمر و سرمایه‌گذاری تبدیل شود و با جدیت تمام در جذب بیمه گذاران عمر، یکی از برترین و توانگرترین شرکت‌های بیمه در سطح کشور شناخته می‌شود. در بیمه نامه عمر کارآفرین بر اساس حق بیمه‌های پرداختی، پوشش‌های فوت، امراض و از کارافتادگی به بیمه شده ارائه می‌شود. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری امنی بر اساس میزان حق بیمه های پرداختی و سود تضمینی و مشارکتی برای بیمه شده‌های بیمه عمر شکل می‌گیرد.

یکی از آخرین طرحهای بیمه عمر کارآفرین بیمه عمر اندوخته دار است.

نتیجه گیری

واقعیت این است که همه شرکتهای بیمه زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت دارند و تحت نظارت این سازمان هستند. اما خب این دلیل نمیشود که همه این شرکتها در یک سطح باشند. بیمه مرکزی شرکتهای بیمه را به ۵ دسته به لحاظ توانگری مالی تقسیم میکند که در این مطلب با چند نمونه از این شرکتها آشنا شدید. یکی از شاخص های مهم در خرید میتواند سطح توانگری بالای شرکت بیمه باشد امام واقعیت این است که شاخصهای دیگری مثل رضایت مشتریان که شامل مواردی مثل میزان پاسخگویی شرکت بیمه نیز مهم است که میتوانید با مراجعه به وبلاگ بیمه تایم دیدگاه جامعی را از خریدی مطمئن به دست آورید.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا