بورسبورس کالا

آرامش در تالار محصولات پتروشیمی و نفتی/ پتاس (مجتمع خور و بیابانک) تنها کالای رقابتی بود

امروز همه معاملات تالار محصولات پتروشیمی و نفتی (به جز پتاس) به قیمت پایه معامله شدند. پتاس مجتمع (پتاس خور و بیابانک) با حدود ۲۳.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۹۳۵ تومان فروخته شد. پرارزشترین معاملات این تالار نیز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدودی ۱۴ میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، دو هزار و ۵۰۰ تن گوگرد، ۲۰۰ تن پلی کربنات، یک هزار تن پتاس و ۱۰۵ تن اپوکسی رزین است. از این میزان حدود ۱۱هزار تن محصول به ارزش حدود ۲۳.۵ میلیارد تومان معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۶۹ میلیارد تومان ارزش داشت.

امروز همه معاملات تالار محصولات پتروشیمی و نفتی (به جز پتاس) به قیمت پایه معامله شد. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به این محصول به قیمت پایه، کیلویی ۲۱۴۶ تومان در حجم ۶۵۰۰تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۱۲ دی) تغییر قیمتی نداشت.

شایان ذکر است، امروز وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تهران (شتران) نیز به قیمت پایه، کیلویی ۲۰۴۴ تومان در حجم ۱۳۰۰ تن معامله شد. این محصول جزو پرارزشترین معاملات این تالار بود و حدود ۲.۶ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در نهم دی تغییر قیمتی نداشت.

همانطور که در بالا اشاره شد، تنها محصول رقابت شده امروز این تالار، پتاس (کلرید پتاس) مجتمع پتاس خور و بیابانک بود که حدود ۲ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول با حدود ۲۳.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۹۳۵ تومان در حجم ۱۰۰۰ تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «گوگرد گرانوله» پالایش نفت تهران (شتران) به میزان حدود ۲۳۸میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۹۵۳ تومان بدون رقابت و در حجم ۲۵۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم دی، حدود ۵ درصد رشد قیمتی داشت.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا