امور زیربناییراه و ساختمان

بودجه طرح‌های کارگری راه‌آهن به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود/ پیشنهاد بودجه ۱۱۶۱ میلیارد برای سال آینده

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با بیان اینکه بودجه پیشنهادی راه‌آهن برای سال آینده ۱۱۶۱ میلیارد تومان است، گفت: در پرداخت مطالبات و دستمزد کارکنان معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شویم چراکه تورم در حقوق و دستمزد اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رسولی در نشست خبری امروز با بیان اینکه بودجه پیشنهادی راه آهن برای سال آینده ۱۱۶۱ میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه میزان بودجه راه‌آهن در بخش طرح‌های تملک دارایی و سرمایه مندرج در پیوست یک قانون بودجه از سال ۹۲ تا به امروز روند صعودی داشته است .

وی افزودک میزان تخصیص  بودجه هم از سال ۹۴ با ایجاد ابزار استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت افزایش یافته است طوری‌که سال ۹۳ میزان تخصیص بودجه ۶۸ درصد بوده اما در سال بعد آن میزان تخصیص به ۲۱۴ درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن با بیان اینکه پیشنهاد دولت درباره بودجه بخش‌های مختلف ممکن است در فرایند بررسی تغییر کند گفت: در بودجه به استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی تاکید شده است و ما به حضور بخش خصوصی در پروژه های ریلی امید بسته ایم.

رسولی با بیان اینکه افزایش بودجه راه آهن و پروژه‌های ریلی از سال ۹۲ به بعد نشان دهنده این است که دولت در توسعه حمل و نقل ریلی عزم راسخ دارد، گفت: مهمترین اقدامی که در بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده این است که طرح های کارگری راه آهن از جمله طرح های نگهداری خط و ناوگان علائم جزو طرح های جاری محسوب شوند و در اولویت تخصیص بودجه قرار بگیرند.

وی گفت: ۷۰ درصد بودجه راه‌آهن به طرح‌های کارگری اختصاص دارد تا بتوانیم حقوق و دستمزد کارکنان راه‌آهن در بخش‌های مختلف از جمله نگهداری از خط و ناوگان را در موعد مقرر پرداخت کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن با بیان اینکه در شرایط تنگنای مالی و محدودیت بودجه با مشکل تامین منابع برای پرداخت دستمزدها مواجه هستیم، گفت: از آنجایی که طرح هایی مانند نگهداری خط و غیره تابع تخصیص بودجه در طرح های عمرانی هستند معمولا پس از تخصیص بودجه جاری در اولویت تخصیص قرار می گیرند اما امسال با مذاکراتی که با سازمان برنامه بودجه انجام شده قرار بر این است که تخصیص بودجه طرح های کارگری همانند طرح های جاری باشد .

رسولی تاکید کرد: با توجه به بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده یا باید برای نگهداری بخشی از طول راه‌آهن اعتبارات در نظر بگیریم یا اینکه تمام اعتبارات را سلب پرداخت دستمزد کارکنان برای نگهداری از خطوط انجام دهیم و از خرید تجهیزات جدید صرف‌نظر کنیم. در این صورت مشکلات متعددی برای حمل‌ونقل ریلی پیش می‌آید چراکه امکان سیر محدود می‌شود اما برای اینکه شاهد این مشکلات نباشیم پیشنهاداتی را ارایه داده ایم  که هم بتوان انتظارات پیمانکاران را برآورد کرد و هم حقوق دستمزد کارگران را در موعد مقرر پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: در پرداخت مطالبات و دستمزد کارکنان معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شویم چراکه تورم در حقوق و دستمزد اضافه می‌شود و در اکثر موارد اعتبارات بخش طرح‌های نگهداری به صورت کامل محقق نمی‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا