امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

اجرای ۵۳ پروژه پخش سیلاب در ۲۰ استان

 

رئیس گروه تهیه مطالعات کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال اجرای ۵۳ پروژه پخش سیلاب در ۲۰ استان و ۴۴ شهرستان کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر سعید فرهنگی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای اجرای این پروژه ها ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: اعتبار مزبورتا پایان سال بطور کامل تخصیص خواهد یافت بنابراین هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس گروه تهیه مطالعات کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: یکی از فعالیت های دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری این سازمان با توجه به وضعیت کم آبی در کشور به خصوص در مناطق خشک اجرای پروژه های پخش سیلابی است که می تواند سیلاب های زودگذر را از آبراه های فصلی گرفته و به مناطق مستعد جهت نفوذپذیری و تغذیه سفره های آبی منحرف کند.

وی در ادامه افزود: این عمل ضمن جلوگیری از خسارت ها احتمالی سیل می تواند نعمتی در جهت افزایش سطوح آبی در سفره های آب های زیر زمینی باشد.

فرهنگی تصریح کرد: عملیات پخش سیلابی به خودی خود بطور مستقیم یا غیر مستقیم می تواند باعث رونق کشاورزی در پائین دست این سیستم شود.

وی به رادیو اقتصاد اذعان داشت: سطح سفره های آب های زیر زمینی هم اکنون با توجه به تغییرات اقلیمی و همینطور برداشت های بی رویه با راندمان های پائین کشاورزی بسیار افت کرده است.

رئیس گروه تهیه مطالعات کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری یادآورشد: اجرای عملیات آبخوانداری با توجه به تغییرات اقلیمی و همینطور کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی در کشور امری بسیار ضروری و مهم به نظر می رسد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا