خودروصنعت، معدن، تجارتعکس

آمریکایی‌ها بیشتر چه خودرویی سوار می‌شوند؟ +تصاویر

کشور آمریکا در سال ۲۰۱۷ لیستی از ۱۰ماشین پرفروش خود ارائه کرد که در صدر این لیست، هوندا سیویک به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اقتصادآنلاین، تمام این وسایل نقلیه در برخی امکانات مهم ویژگی های مشترکی دارند از جمله: تمام این وسایل نقلیه در تعداد بالا به فروش رسیده‌اند؛ به این معنی که این خودروها سود قابل توجهی برای تولیدکنندگان خود داشته اند. اما در بیشتر بخش‌ها سود به اندازه سال گذشته نبود.هفت ماشین از این ۱۰ماشین در برخی موارد دیگر نیز با هم مشترک هستند: فروش آنها در سال ۲۰۱۷ پایین آمد، چون مصرف‌کنندگان به جای خرید ماشین‌های سدان سنتی بیشتر به سمت خرید خودروهای شاسی بلند رفتند.

 اشاره ‌ای به ۱۰خودرو پر فروش سال ۲۰۱۷:

۱۰- شورلت مالیبو:

شورلت مالیبو

زمانی که جنرال موتورز آخرین مالیبو را برای سال ۲۰۱۶ تولید کرد، این امتیازات بالا را به دست آورد.از این رو پیشرفت بزرگی در صنف خود داشت. این نوع مالیبو دارای ظاهری براق، فضای داخلی بزرگ و کیفیت عالی  و از نظر سوخت کم‌مصرف است. این ماشین در ابتدا فروشی قوی داشت اما در سال ۲۰۱۷ با رکود روبرو شد. بخشی از علت این بود که جنرال موتورز فروش خود را به ناوگان اتومبیل اجاره‌ای واگذار کرد.

از ماه اکتبر ۲۰۱۷ فروش مالیبو ۱۶.۵ درصد نسبت به همان دوره در سال گذشته کاهش داشته است.

۹-هیوندا النترا:

هیوندا النترا

تولید این خودرو بر پایه خودروهای با حمل و نقل ارزان است. از ویژگی‌های نسخه جدید این ماشین در ۲۰۱۷ می‌توان به روان بودن، قابل اطمینان بودن و جادار بودن اشاره کرد. این ماشین مانند دیگر ماشین‌های هیوندا، این ویژگی‌های جدید را برای گران‌تر کردن قیمت های خود اضافه کرد. هیوندا تولیدکننده بزرگی است اما نه مانند سال گذشته. از ماه اکتبر ۲۰۱۷ فروش آن ۸.۸ درصد نسبت به همان دوره در سال گذشته کاهش داشته است.

۸-شورلت کروز:

شورلت کروز

زمانی که این خودرو در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، نسل اول آن شوی کروز به عنوان یک ماشین بی نقص و کوچک تولید شد که جنرال موتورز مجبور بود بهبود گسترده‌ای به موتور بدهد که همین باعث پیشی گرفتن آن از کبالت و کاوالیر نسبت به دهه‌های گذشته شد. کروز برای سال ۲۰۱۶ طراحی مجدد شد و آخرین نسخه آن براساس ویژگی‌های نسخه نخست کروز ساخته شد که ویژگی‌های آن شامل فضای داخلی به روز شده، وزن کم‌تر و از نظر سوخت کم مصرف‌تر است.

۷-فورد فوژن:

فورد فوژن

شرکت فورد نسل فوژن را در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد. خودروهای پیشین فورد، خودروهای خوبی بودند اما فوژن جدید پس رونمایی با دارا بودن ظاهری براق و ساخت قابل اطمینان باعث شده است که آن را به عنوان یک ماشین لوکس آلمانی نسبت به یک سدان سنتی آمریکایی بدانند.فوژن جدید، صندلی‌های خانواده سدان را با حساسیت بیشتری نسبت به رقبا طراحی کرد که همین باعث شد فروش خیلی خوبی داشته باشد.

۶-نیسان سنترا:

نیسان سنترا

ساخت فضای داخلی این ماشین به خوبی انجام شد اما تا حدودی کم‌جا بود و همین باعث به چالش کشیده شدن آن از سوی منتقدین بود.اما سنترا مزیتی داشت که می‌توانست روی آن مانور دهد:تخفیف‌های ویژه نیسان به این معنی است که شما احتمالا می‌توانید یکی از آن‌ها را زیر برچسب قیمت خریداری کنید! این قیمت‌گزاری همراه با تخفیف، فروش سنترا را نسبت به برخی رقبا حفظ کرده است که بیش از ۰.۲ درصد در ماه اکتبر ۲۰۱۷ بوده است.

۵- نیسان آلتیما:

نیسان آلتیما

از نظر منتقدین، این ماشین به نوعی بدون تنوع و تغییر بوده است. با این وجود که از نظر سوخت کم مصرف و فضای داخلی بزرگی دارد اما در برابر رقبای خود خوب پیش رفته است.با اینکه تخفیف خود را در سال ۲۰۱۷ حفظ کرد، فروش در این سال از ماه اکتبر ۱۷.۱ درصد کاهش یافت.

۴- هوندا آکورد:

هوندا آکورد

هوندا برای دهه‌های متعدد یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌ها بوده است. فرمول موفقیت هوندا تقریبا همانند تویوتا است با اندکی تفاوت. جدیدترین آکورد در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد. فروش آن در سال ۲۰۱۷ خوب بوده است اما نه به اندازه سال پیشین. میزان فروش آکورد در این سال ۲.۳درصد کاهش داشت. هوندا امیدوار است که مدل جدید را تقویت کند.

۳- تویوتا کارولا:

تویوتا کارولا

یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های دنیا تویوتا است که طرفداران زیادی دارد. ویژگی‌های موفقیت‌آمیز کارولا برای سال‌ها یکسان مانده است؛ همانند داشتن قابلیت اطمینان بالا و نداشتن افزایش قیمت نجومی. اما کارولا هم تا حدودی فروش خود را از دست داده است. در ماه اکتبر ۲۰۱۷ میزان فروش ۹درصد کاهش یافت.

۲- تویوتا کمری:

تویوتا کمری

برای سال‌های متمادی کمری و آکورد برای قرار گرفتن در صدر این فهرست مبارزه کرده‌اند. در ماه آگوست با آخرین مدل تویوتا که وارد بازار شد، مشخص گردید که از هوندا تقلید کرده است و تمام ویژگی‌های آن را دارد که از نظر منتقدین کاری بسیار زننده بود! پس از آن نیز با تقلید از فضای داخلی آ.او.دی به کار خود ادامه داد. فروش اولیه مدل جدید کاملا خوب بوده است اما از ماه اکتبر ۲۰۱۷ به میزان ۵.۶درصد کاهش یافت.

۱-هوندا سیویک:

هوندا سیویک

هوندا سیویک محبوب‌ترین خودرو آمریکایی‌ها برای دهه‌های متوالی به شمار می‌رود که در تغییرات جدید آن از جمله جمع و جورتر شدن، افزایش قدرت، کلاسیک‌تر  شدن ظاهر آن، فروش این خودرو را بیشتر کرد.

سیویک در سال ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین فروش خود را تجربه کرد و تا اکتبر ۲۰۱۷ ۱.۵ درصد افزایش یافت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا