صنعتصنعت، معدن، تجارت

توان تولید ۷.۲ میلیون تنی فولاد مبارکه

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان ظرفیت تولید فعلی این مجتمع را ۷.۲ میلیون تن در سال عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مختار بخشیان در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: مجتمع فولاد مبارکه ۲۳ دی سال ۱۳۷۱ با ظرفیت ۲.۴ میلیون تن آغاز بکار کرد.

وی همچنین اظهارداشت: هم اکنون توان تولید این مجتمع با اجرای طرح های توسعه و سرمایه گذاری های مناسب طی این سال ها به میزان ۷.۲ میلیون تن در سال رسیده است.

همچنین بخوانید

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: دستیابی به تولید ۶.۸ میلیون تنی فولاد تا پایان سال جاری از جمله برنامه های مهم این شرکت است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه توسعه های جانبی زیادی در فولاد مبارکه طی این سال ها انجام شده است.

بخشیان اظهارداشت: طرح اولیه مجتمع فولاد مبارکه یک زنجیره کاملی از تولید سنگ تا ورق گرم و سرد بود که بعدها به تدریج ورق های پوشش دار مانند گالوانیزه، رنگی. قلع اندود به این پروسه اضافه شد.

وی همچنین به رادیو اقتصاد توضیح داد: فولاد مبارکه در کنار این موارد به عنوان یک ماموریت سازمانی و با یک نگاه ملی نه تنها در خود اصفهان بلکه در سرتاسر کشور ورود پیدا کرد و توانست در استان چهارمحال بختیاری طرح هایی از قبیل فولاد سفید دشت و ورق خودروی چهار محال و همینطور تولید ورق گالوانیزه در کاشان را اجرا کند.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: علاوه بر این شرکت مزبور در استان خراسان طرح توسعه کنسانتره و گندله سازی مجتمع سنگان را در حال اجرا دارد.

وی ضمن اشاره به راه اندازی طرح گندله سازی مجتمع سنگان در سال جاری افزود: طرح کنسانتره نیز در سال آینده تکمیل و مورد بهره بردار قرار می گیرد.

بخشیان در ادامه با بیان اینکه فولاد هرمزگان نیز از شرکت های وابسته به فولاد مبارکه است، اظهارداشت: هم اکنون در این واحد ۱.۵ میلیون تن فولاد در حال تولید است.

وی ضمن اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از پایه های مهم اقتصاد هر کشوری است، یادآورشد: مصرف سرانه فولادنیز به عنوان شاخصی جهت ارزیابی صنعتی بودن یک کشور قلمداد می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا