بین الملل

ترامپ: ضعف اقتصاد چین به آنها برای توافق تجاری انگیزه می‌دهد

ترامپ گفت که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و ضعف اقتصاد چین، به پکن انگیزه داده است که به سوی توافق گام بردارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، ترامپ گفت که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و ضعف اقتصاد چین، به پکن انگیزه داده است که به سوی توافق گام بردارد.

نمایندگان تجاری آمریکا، امروز با همتایان چینی خود دیدار خواهند کرد. این اولین دیدار رو در رویی است که پس از مذاکرات رییس‌جمهور ترامپ و رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، در ماه دسامبر که توافق کردند در جنگ تجاری، صلحی ۹۰ روزه داشته باشند. بازارهای جهان با این اخبار در معاملات امروز رشد کردند.

ترامپ بر صدها میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع کرد تا پکن را برای تغییر اقدامات خود، از سوبسیدهای دولتی گرفته تا هک کردن، تحت فشار قرار دهد. چین با تعرفه‌های خود پاسخ داد.

ترامپ دیشب گفت که تعرفه‌های آمریکا به چین آسیب زده است.

ترامپ قبل از سوار شدن به مارین‌وان، هلیکوپتر ریاست‌جمهوری، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم چین می‌خواهد مسائل را حل‌وفصل کند. اقتصاد آنها حال خوبی ندارد. من فکر می‌کنم این به آنها انگیزه خوبی برای مذاکره می‌دهد.

او در مورد نتیجه احتمالی مذاکرات امروز گفت: مذاکرات چین خیلی خوب پیش‌می‌روند. من واقعا معتقدم آنها می‌خواهند به توافق برسند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا