امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حجت ورمزیاری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این صنعت در بحث کاهش فساد پذیری محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده بالا، افت ضایعات، عرضه محصولات با قیمت مناسب در بازار، اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین هستند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه صنایع مزبور به رغم برخورداری از اهمیت بالا طی این سال ها بطور بایسته و شایسته در سطح کشورتوسعه و گسترش پیدا نکرده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ایجاد تعاونی ها و تشکل ها از راهکارهای مناسب و موثر برای بهبود بازار محصولات کشاورزی در جامعه تلقی می شوند.

وی در ادامه افزود: مشکلات زیادی از جمله بروکراسی کاذب اداری در مسیر راه این تشکل ها وجود دارد که باید با تدابیر و تمهیدات لازم موانع مزبور برطرف شود.

ورمزیاری بیان داشت: هم اکنون تعاونی های روستایی هرچند محدود در کشور وجود دارد که به رغم تمامی مانع و مشکلات توانسته اند در این حوز موفق عمل کنند بنابراین در وضعیت موجود هم می توان با جلب اعتماد مردم، داشتن نقشه راه مناسب، برنامه ریزی علمی و غیره شرکت ها و تشکل های مناسبی برای بهبود بازار محصولات کشاورزی ایجاد کرد.

وی گفت: دولت نیز در حوزه مزبور وظایف و تکالیف قانونی مشخصی دارد که متاسفانه تاکنون به نحو باید و شاید به این تکالیف عمل نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به رادیو اقتصاد افزود: یکی از معضلاتی که از سمت دولت باعث می شود وضعیت بازار محصولات کشاورزی بهبود پیدا نکند اینکه بخش کشاورزی بطور مشخص وزارت جهاد کشاورزی فعالیت های کشاورزی را تنها به تولید محصول بسنده و خیلی برنامه جدی در راستای بهبود زنجیره توزیع و ارزش ندارد و به عبارتی جزء رسالت های اساسی این وزارتخانه تلقی نمی کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا