ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرر چند میلیون دلاری اپل از تصمیم غول پخش محتوای آنلاین

به نظر می‌رسد که نتفلیکس، بزرگترین پلت‌فرم پخش محتوای آنلاین تصمیم گرفته است که امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای را از نسخه iOS اپلیکیشن خود حذف کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد که نشان می‌داد نتفلیکس، بزرگترین پلت‌فرم پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان  می‌خواهد امکان پرداخت درون برنامه‌ای را از نسخه آی او اس (iOS) اپلیکیشن خود حذف کند.

کارشناسان و تحلیلگران حالا به تازگی بعد از انتشار این خبر برآورد و اعلام کرده‌اند که اپل از این تصمیم و اقدام جدید نتفلیکس مبنی بر حذف نسخه آی‌اواس اپلیکیشن نتفلیکس از پلتفرم اپ استور ضرر و زیان هنگفتی را متحمل خواهد شد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش واشگتن پست، آنها همچنین اعلام کرده‌اند تصمیم نتفلیکس برای حذف امکان پرداخت درون برنامه‌ای نسخه آی‌اواس برنامه اختصاصی خود برای گوشی‌های آیفون در نهایت هر ساله برای اپل ۲۵۶ میلیون دلار ضرر و زیان ایجاد خواهد کرد.

اپل که هر ساله مبالغ و درآمدهای قابل توجهی را از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای و همچنین توسعه اپلیکیشن‌های مختلف بر روی پلتفرم اپ استور دریافت کرده و کسب درآمد می‌کند، حالا به نظر می‌رسد که ضرر و زیان چشمگیری را از اقدام نتفلیکس متحمل خواهد شد.

این کارشناسان بر این باورند که اپل ممکن است با نتفلیکس بر سر ملغی کردن این تصمیم به مذاکره بپردازد و تلاش کند تا غول پخش آنلاین محتوا را از چنین اقدامی منصرف کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا